Hur skulle ni gjort i det här läget? Hur göra snyggast?

Tänkt att använda mig av uttaget brevid toan.

IMG_20141030_215115.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gå från rummet bakom toastolen och komma genom väggen under karet ?
 
Alltså en tex ekrk eklk klamrad i tätskiket från uttag till fram under karet sen dosa av? Är det ens godkänt?

Min egna tanke va att sätta en dosa istället för uttag, 2 polig brytare i direkt anslutning. Byta gummikabeln till en längre o lägga den i självhäftande kabelkanal fram till brytare men jag ville se om någon annnan hade en annan/bättre idé.
 
Redigerat:
CHEMAS skrev:
Alltså en tex ekrk eklk klamrad i tätskiket från uttag till fram under karet sen dosa av? Är det ens godkänt?
Nej, läs elmonts inlägg igen. Du tar inte strömmen från uttaget i badrummet utan från ett rum bakom karet om det är möjligt. Då blir det en dold, snygg och godkänd installation.
 
Ah då förstår jag men det är inte aktuellt. Mitt förslag då?
 
CHEMAS skrev:
Alltså en tex ekrk eklk klamrad i tätskiket från uttag till fram under karet sen dosa av? Är det ens godkänt?

Min egna tanke va att sätta en dosa istället för uttag, 2 polig brytare i direkt anslutning. Byta gummikabeln till en längre o lägga den i självhäftande kabelkanal fram till brytare men jag ville se om någon annnan hade en annan/bättre idé.
Jag tycker att din ide är så god som någon. Brytare eller stickpropp är liksom, dock lite beroende på om badet verkligen är avsett för stickpropp, och om det finns en dusch där också. Så för alla eventualiteter kan fast inkoppling uppfylla de allmänna elinstallationsreglerna bättre. En JFB krävs i vilket fall.
 
Jag vill ha en fast installation och det ska se snyggt ut. Jfb finns. Men det behöver väl inte vara en separat till bubblet?
 
Nej det behöver inte vara en separat till badet, kolla om det inte sitter en monterad på karet redan. Ofta brukar det sitta en 10 mA från fabrik dock inte på alla.
 
Sitter inte på det här lågbudgetkaret. Hehe.

Jaja., då ger jag mitt förslag till elektrikaren så får vi se. Tack gör hjälpen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.