Blir olidligt varmt på sommaren i våra sovrum (som är på övervåningen) så tänkte något att kyla ner utrymmet till något rimligt.

Problemet är att jag har svårt att se hur det ska få plats att montera.

hur har ni gjort?

Insidan av denna kupa hade jag velat haft innedelen iallafall.

Takfönster på övervåningen av ett hus med snö på takpannorna och en kupa ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Finns specialställning för montage på taket, t.ex. bredvid takkupan. Blir lite plåtarbete också med betongpannor. Är det bostadsrättsförening måste man ha tillstånd av styrelsen.
 
J Josth skrev:
Finns specialställning för montage på taket, t.ex. bredvid takkupan. Blir lite plåtarbete också med betongpannor. Är det bostadsrättsförening måste man ha tillstånd av styrelsen.
är friköpt så inga problem på den fronten. Känns som det är ganska omständigt hur jag än gör. Måste nog ta hit en firma och få en offert men vore trevligt och ha någon plan först.
 
Lägg upp bilder innifrån och kanske en planlösning så får du säkert fler åsikter.
Som återförsäljare/installatör är det ingen höjdare att ha en utedel på ett ganska brant snedtak om det behövs service/reparation.
Nu verkar det bara handla om ac så det riskerar inte att vara snö och snorhalt om man måste upp.
Tar även längre tid så det kommer kosta mer att montera där.
Tänk även på att ha någon form av snösäkring bakom då stora mängder snö kan trycka på en hel del på utedelen.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.