Hej,
Försökte ge mig på att installera ett yale doorman l3 lås men stötte på problem. Jag behöll mitt gamla slutbleck 1487-3 i karmen då det var det enda som passade. Dock har samma problem funnits på 1487-1 och 1487-2. Problemet är att låset är en aning för högt, vet ej om ”klaffarna” (tryckesfall?) (bild1) spretar så att man inte kommer in i slutblecket och därmed inte kan låsa. Om jag ger klaffarna en liten knuff nedåt så fastnar dem i slutblecket. Alla slutbleck jag har hittat justerar endast horisontellt och inte vertikalt. En lösning är att försöka flytta slutblecket men jag gissar på att det är fel lösning. Vid installation fick jag börja gröpa ur dörren i djupled för att få plats med låshuset, och jag ser nu att låshuset inte sitter helt rakt utan diffar ca 1mm men det borde inte påverka vertikala problemet(bild 2 och 3). Tacksam för alla tips.
 
  • Slutbleck på dörrkarm med klaffar som inte linjerar korrekt, potentiellt installationsproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett Yale-lås i en dörrkarm med fokus på slutblecket och tryckesfallet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett Yale Doorman L3 låshus i en dörr med synligt slutbleck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.