Jag funderar på att byta ut min induktionshäll till en gashäll(gasol) och försöker skaffa mig en bild av kostnaderna. Är det någon som vill hjälpa mig med vad det kan tänkas kosta, jag tänker på att skaffa mig flaskor, vart får jag tag på det, vad kostar det? sedan är det väl kopplingar och koppar rör, vart skaffar jag det billigast? någon stans på nätet kanske.
någon som har information om hur ett skåp som flaskorna ska stå i ska vara byggt?

som ni ser, det är några frågor jag och google inte lyckats bena ut, hoppas på att få lite hjälp här.
tack!!
 
Begagnade flaskor runt 500 spänn på blocket annars 1200 i butik. Ha två flaskor så du kan byta när den ena tar slut, du får ha 2st P11-flaskor utan att tillstånd krävs. Om du har plats, bygg ett litet skåp utomhus till gasflaskorna, inga särskilda regler vad jag vet men bra om det är ventilerat i botten.

Här finns lite mer info https://www.msb.se/sv/Produkter--tj...likationer-fran-MSB/Gasol-for-hem-och-fritid/

Priset beror på hur långt du behöver dra rör mm men det är väl ingen stor kostnad, inkl gasflaskor, gas, material till litet skåp ute, reduceringsventil, ett par meter rör, gasvarnare mm säg 5-6000?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.