Hej,
Vi har ett litet kök. Vi tänkte bygga in en diskmaskin men fastighetskontor har sagt att man får inte installera diskmaskin med tanke på vattenskada men de sa att man kan installera bänkdiskmaskin. Problemet är att kökskranen hade inte speciell blandare som man kopplar maskinen där. Därför vi bytte kökskranen till en käksblandare som man kan ansluta diskmaskinen under diskho. Vi ställde bänkdiskmaskinen i skåp. Vad tycker ni leder det till ett problem eller måste man kontakta och visa fastighetsansvarig? Jag lägger bild så att ni kan se och säga finns det något fel. Om ni orkar läsa och svara jag blir jätte tacksam!
Installation av bänkdiskmaskin med nya krananslutningar och avlopp under diskho.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installation under köksskåp med vattenledningar och avlopp anslutna till en bänkdiskmaskin, synlig textmarkerar vatteninloppet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bänkdiskmaskin inbyggd i skåp under diskho med ny kran och rengöringsmedel runtom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Stefan N Stefan N skrev:
[länk]
Ja det är min man som har delat det :) Jag ville också fråga för att jag är mycket oroligt.
 
Johhhan
Det behövs ett läckageskydd under diskmaskinen.
Vit rektangulär läckageskyddsbricka för diskmaskin mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

När fastighetsägaren säger "man får installera bänkdiskmaskin" tror jag de menar att man får installera en bänkdiskmaskin ovanpå en diskbänk med uppvikta kanter och med vattenanslutningen på köksblandaren och avloppsslangen ned i diskhon.

Om du installerar bänkdiskmaskinen så som på bilderna är det väl ingen minskad risk för vattenskada jämfört med en vanlig diskmaskin?
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Johhhan Johhhan skrev:
Det behövs ett läckageskydd under diskmaskinen.
[bild]
Johhhan Johhhan skrev:
Det behövs ett läckageskydd under diskmaskinen.
[bild]
Johhhan Johhhan skrev:
Det behövs ett läckageskydd under diskmaskinen.
[bild]
Okej! Tack för tipset! (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.