Hej!

Köpte mig en Automower 420 (Numera döpt till "Åke") på sensommarkampanj.:D

Så nu till det arbetsamma, få ner slingorna i backen och placering av laddstation.

Lägger in bilder hur jag tänkt i dagsläget.

Är ungefär 1000+kvm gräs att klippa med många träd som ni kanske skymtar på bilderna.

Blå punkt är där jag tror att det är mest lämpligt att ha laddstationen medans gul punkt(Bilden med handjagaren) hade varit smidigt med ett läge under altanen. Antar dock att det inte är helt optimalt för klipparen och dess funktion.

Svarta strecket till höger om huset ser ni även på bilden med handjagaren. Det är där ett av mina svåra partier. Uppskattar att det ca 50cm mellan stenmuren slänten mot garaget.

Andra svåra är runt buskarna med svart streck inringat.

Vill även dra begränsningkabel runt huset/altanerna.
Hur hade ni gjort med placering av laddstation, dragning av begränsningen samt guidekabel? :surprised:

Satellitbild över trädgård markerad med planerad placering för robotgräsklippares laddstation och begränsningskabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trädgård med gräs, stenmur och handjagare under altan, gul markering där laddstation kan placeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild av en trädgård med markerat område och 50cm avstånd till stenmur som diskussionsunderlag för robotgräsklipparens arbetsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Satellitbild över en fastighet med markerade linjer för planerad robotgräsklipparslinga och laddstation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Testar att lägga slingan ungefär sådär enligt tips på automowers fb-sida. :)

Alternativt att går runt huset medsols med guiden istället då det är en brant backe till höger om planerade platsen för laddstationen, vad tror ni?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.