Sådär, nu har jag dragit ut och fäst all begränsningskabel (400m.). Laddstationen indikera bra signal.

Men nu till problemet.

Innan jag började på dragningen så satte jag klipparen på laddning och då kom uppstarts delen upp dvs. kalibrering av Begränsningskabel och Guide men eftersom jag inte dragit det ännu så brydde jag mig inte om det och stängde locket för att låta den ladda.

Nu när jag är klar och starta klipparen så får jag inte chansen att göra någon kalibrering.
Hur tar jag fram det igen?

Just nu klipper den för fullt på en biyta som jag avgränsat så den får gå där tills batteriet är slut.

Tack på förhand!

/Niclas
 
  • Gilla
legion
  • Laddar…
Kalibrering av guidekablen ligger väl under inställningsmenyn vill jag minnas. Manualen finns på husqvarnas hemsida för nedladdning eller på skivan du fick med. Bör stå där precis hur du ska göra.
 
Japp, hittade det sen. Snöade in på ordet "Kalibrering" men det syftade ju på klipphöjden. Allt funkar som det skall hittills.
:)
 
Här är en till som undrar, den blev aldrig kalibrerad, och har lusläst manualen - hur gör man?
 
Agneta Magnusson skrev:
Här är en till som undrar, den blev aldrig kalibrerad, och har lusläst manualen - hur gör man?
I mitt fall så hade jag inte dragit Guidekabeln och avbröt därför "kalibreringen" vid uppstart. Jag gjorde inget annat än att sätta dig Guidekabeln och det har fungera sedan dess.
 
Hej har precis köpt mig en 420 men som vanligt när jag ska handla är det slut och kommer förhoppningsvis in under nästa vecka eller veckan efter 👍 Men eftersom jag var så sugen på att dra igång så köpte jag med mig installations kit men nu när jag öppna den så fanns inte några papper på hur man gör utan ligger säkert i robot kartongen så min fråga blir hur gör man ?
Hur långt ifrån alla kanter ska jag lägga den ?
Har en stengång som är i gämnhöjd med gräset så hur nära ska jag lägga den där för att slippa trimma kanten ?

Och givetvis några andra tips och trix jag kan ta med mig på min promenad på alla fyra ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.