Hur hög luftfuktighet är lämplig inställning på en fuktstyrd fläkt i badrum?
 
Jag ställde min strax över normala luftfuktigheten i badrummet. Ingen aning om vad det är, antagligen är fläktens inställning lika orättvisande som min uppskattning är.

Mao, min fläkt startar någon minut efter att duchen gått igång, sen kör den till det är återställt. Ibland stannar den rätt snabbt, beror troligen på att luftriktningen mellan dörrblad och fläkt är väldigt nära och inte blandar sig så bra med resten av rummet.
 
Att förändra luftfuktigheten i hela huset med en PAX-fläkt är ju omöjligt, så sätter du den för lågt kommer den bara gå dygnet runt och dra in ny fuktig luft i badrummet från andra delar av huset. Sen är det ju stor skillnad beroende på årstid vad som kan räknas som normal fuktighet inomhus.

Jag har gjort som corre, det kräver lite finjustering, men gå in i badrummet kanske på morgonen då ingen duschat på ett bra tag. Ställ den "i mitten" (oftast är det ju en relativt inexakt skala på fläktarna). Startar den inte någon minut efter du börjat duscha så sänk, slutar den aldrig surra så höj. Man vill hitta ett läge som det corre beskriver ovan.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.