Jag sitter i styrelsen gör ett 1935-hus som balkongerna börjar kalva bitar ned på balkongen under, och vissa balkongers stålbalkar blivit blottade för elementen och rostar snsbbt.

Söker både inspektör och reparatör för balkong-rehab, företag med gott rykte.
 
R
Vart i landet ligger detta?
 
R Rejäl skrev:
Vart i landet ligger detta?
Kungsholmen, Fredhäll.
 
R
S Selves skrev:
Kungsholmen, Fredhäll.
Ok då har jag inga att rekomendera😢
 
Hej,
Ni behöver någon som har BTG-1 kompetens. Jag kollade stål konstruktion och svetsning på ett projekt med Dekra, de är riktigt duktiga. De kan även utföra kontroll på betong och karbonatizering.

https://www.dekra.se/sv/betongkontroll/
 
R Rejäl skrev:
Ok då har jag inga att rekomendera😢
Vi anlitar ofta firmor från Nacka, Farsta, Täby, jag söker inte byggnadsinspektörer FRÅN Fredhäll.
Michael T-y Michael T-y skrev:
Hej,
Ni behöver någon som har BTG-1 kompetens. Jag kollade stål konstruktion och svetsning på ett projekt med Dekra, de är riktigt duktiga. De kan även utföra kontroll på betong och karbonatizering.

[länk]
Dessa ser väldigt seriösa ut. Tack för tipset!

Har någon något annat förslag är det fortfarande välkommet, ska svara en kollega först om några dagar.
 
Du kan ju kolla med andra föreningar. En släkting bodde vid Brommaplan, föreningen ligger på Knypplerskegatan, Snörmakargatan. De gjorde en utredning som slutade i total rivning av balkongerna och nybyggda balkonger. Det påbörjades precis när pandemin slog till, men det gällde rätt många hundra balkonger, så det är möjligt att de fortfarande håller på.

Tag kontakt med dem och hör om de har kontakter och lärdomar från det projektet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.