Snickarna och rörmokaren är precis klar med vår tillbyggnad som skall bli ett badrum. På en vägg har de lämnat en lucka i en skiva som tydligen krävs för att man skall kunna se rördragningen innanför.
Nu är det dags för oss att fixa tätskikt och så småningom kakla väggarna men hur gör man med denna lucka:confused:
Finns det ngt system för detta eller eller är det egen händighet som krävs. Supertacksam om någon har något tips.
 
Det finns färdiga inspektionsluckor i plåt som man sätter dit när väggen är färdig. Tror de flesta byggvaruhus har såna. Viktigt är att luckan inte hamnar i en våtzon, alltså i duschen eller liknande.
 
Om det finns kopplingar bakom luckan kan det vara vettigt att gjuta en botten, tätskikta och sätta ett skvallerrör så att en eventuell droppläcka visar sig på en gång. Detta kanske till och med är ett krav, jag vet inte. Men oavsett vilket, det är en smart grej att göra. :)
 
Tack för svaren. Skall kolla närmaste byggvaruhus vad som finns.
 
Jag köpte vår inspektionslucka på K-Rauta som hade två storlekar 15 och 20cm plus krage. Enbart vita men vi har vitt kakel så det passade bra.
 
Jag köpte en insp.lucka 150x150 hos Beijer för ca 280 kr. Fick lämna tbx den
då den var lite för stor. Tyvärr hade dom bara störe varianter. Får se hur jag löser luckproblemet......
Får kanske kontkta en plåtfirma.
// Opticruise
 
TS Inspektionsluckor gör luckor i valfria format som kan kläs med kakel eller valfritt.
 
  • Gilla
Lellepiteå
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.