Vi bygger med Fiskarhedenvillan hus och carport.
Jag blev mkt förvånad när jag konstaterade att de anser sig vara klara med carporten.
Insidan av väggen är nämligen inte klädd, utan där är endast gips. Jag menar då "långväggen" såklart.

Jag hade förväntat mig att insida och utsida skulle se likadana ut, och jag är fundersam på hur den insidan ska tåla väder och vind?! Har inte fått ett bra svar från FHV än..

(Har ingen bild just nu.)
 
Redigerat:
Så många svar att hantera;-)

Här kommer bild på hur det ser ut, och som Fiskarhedenvillan anser är en rimlig slutprodukt.
Jag menar det ser ju inte ens klart ut?!
 
  • Osymmetriskt träramverk på en ojämnt installerad vägg under ett träbjälklag, med synliga skarvar och ojämnheter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oavslutat byggprojekt av trä med synliga isoleringsskivor och elinstallationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oklar byggnadsvägg med synliga isoleringsplattor och träreglar, ej färdigställt utseende.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomture61
Finns ingen materialspec till carporten eller hur den kommer att se ut ?
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Finns ingen materialspec till carporten eller hur den kommer att se ut ?
Jo, och i den finns inte det specat.
Men entreprenören tycker också det ser tokigt ut och jag tycker det ser ofärdigt ut. Jag kan helhet inte förstå hur gipset ska klara väder och vind över tid?!
Carporten är brandklassad, därav gipset.
 
Tomture61
Mdmar Mdmar skrev:
Jo, och i den finns inte det specat.
Men entreprenören tycker också det ser tokigt ut och jag tycker det ser ofärdigt ut. Jag kan helhet inte förstå hur gipset ska klara väder och vind över tid?!
Carporten är brandklassad, därav gipset.
Troligtvis är det utegips , brukar användas bakom träpanelen på bostadshus (vindtätt)
Men du har helt rätt , ser ju halvfärdigt ut :thinking:
Taskig reklam för Fiskarhedenvillan !
 
Dannnnnnne
Det där såg inte jättekul ut som "färdig" produkt. Man utgår väl ifrån att samma panel som är i tak och på kortsidan bör vara på långsidan med
 
Tomture61 Tomture61 skrev:
Troligtvis är det utegips , brukar användas bakom träpanelen på bostadshus (vindtätt)
Men du har helt rätt , ser ju halvfärdigt ut :thinking:
Taskig reklam för Fiskarhedenvillan !
8
Jag har kommit lite längre i dialogen med dem, så vi får väl se. Jag ville mest höra här hur ni reagerar. Är ju ändå en carport för 350k.
 
Nu definitivt svar från FHV:

De kommer inte att göra mer i bygget vad gäller insidan.
Grymt besviken är jag och det blir en trist eftersmak på bygget.

De är uppenbarligen nöjda med bygget.
Jag frågade om de ville ha lite nya bilder så de kan lägga i dem i sin katalog för carportar - det var de inte intresserade av:rofl:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.