Hej,
Bor i en radhuslänga med platt tak med en luftspalt mellan inner och yttertak. Nu är vi igång med att lägga ny takpapp och takfirman som var här undrade om vi har mycket flugor sommartid, vilket vi också har. Han rekommenderade att man ska ha ett insektsnät för luftspalten mellan taken.

Då vi bor i en länga önskar en av grannarna med belägg för ett insektsnät innan han tar beslut om det då han inte störs av flugor.

Vad säger du experterna i forumet? Är det att rekommendera ett insektsnät för luftspalten mellan inner och yttertak?

Tar tacksamt emot er input.

Vänligen Oliver
 
Ja.
 
  • Gilla
Sernando
  • Laddar…
Hej,
Skulle du gärna kunna utveckla varför? Jag behöver sälja in det till grannen.

Stort tack!
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
Om han inte har insektsproblem idag lär han få det i framtiden. Och det är inte bara flugor som kan bygga bo. Att ha ett präktigt getingbo under takpannorna har förstört mången sommardag.

Insekterna jagas ju dessutom av fåglar, som gärna bygger bo där maten finns, och hur charmigt det än är med fågelbon under yttertaket så samlar det fukt som riskerar leda till rötskador.

Ett bra insektsnät skyddar även mot möss, och dem vill man inte ha in kan jag säga av egen bister erfarenhet. Och jo, möss kan klättra på väggarna, utan problem dessutom.

Det är som med hemförsäkringen. Bara för att kåken inte brinner just nu så är det ingen ursäkt att inte skaffa en sådan. Eller som när man blåser ut ljusen på kvällarna runt jul, för att kåken inte ska fatta eld överhuvudtaget. Även om den hittills inte har gjort det när man somnat ifrån ljusstaken.
 
  • Gilla
Sernando och 1 till
  • Laddar…
(obs redigerat mitt svar)
 
Tack!
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.