Hej! Tänkte höra om det är någon som kan hjälpa mig lite.
Har idag vart och kollat på en bostadsrätt som är kraftigt inrökt, det är ett dödsbo och mannen har bott där i x antal år.
Det är verkligen ut med rubb och stubb och in med nytt. Planlösningen är underbar och perfekt i storlek.
Mina funderingar är följande:
* Behövs det sanering om man ändå ska riva allt?
* (till någon som är kunnig) vilken budget ska jag räkna med?
* Hur lägger sig banken till lån i sånna här renoveringsobjekt.

Jätte tacksam om någon skulle hjälpa mig med mina funderingar eller om någon annan vart med om något liknande och kanske kan berätta hur ni gick till väga.

Tack på föhand.
 
gelosea skrev:
Hej! Tänkte höra om det är någon som kan hjälpa mig lite.
Har idag vart och kollat på en bostadsrätt som är kraftigt inrökt, det är ett dödsbo och mannen har bott där i x antal år.
Det är verkligen ut med rubb och stubb och in med nytt. Planlösningen är underbar och perfekt i storlek.
Mina funderingar är följande:
* Behövs det sanering om man ändå ska riva allt?
* (till någon som är kunnig) vilken budget ska jag räkna med?
* Hur lägger sig banken till lån i sånna här renoveringsobjekt.

Jätte tacksam om någon skulle hjälpa mig med mina funderingar eller om någon annan vart med om något liknande och kanske kan berätta hur ni gick till väga.

Tack på föhand.
Just nikotinet kommer troligtvis behöva en sanering.
Ofta ngn speciell färg innan man målar/tapetserar.
Man kan också behöva sanera mellan skåp (i tex köket osv) - jag har för mig att man kan ta in en firma som sprutar ngt neutraliserande där...

Budget: Omöjligt att säga om man inte vet vad du skall göra och hur stor lägenheten är samt om du gör allt själv eller lejer ut osv :)

Banken lånar initialt till det värde som bostadsrätten har (köpepenningen för det mesta). Efter renovering kan du göra en omvärdering för att tex få bort topplån eller så...

/K - som 2003 köpte ett 103 kvm Br radhus och renoverade för ca 250 kkr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.