I det här delforumet diskuterar vi OM hantverkare, INTE MED hantverkare. Därför kan tyvärr inte den som arbetar som hantverkare skriva här.

Jag ber er att respektera den regeln.

Bli inte förvånade om jag utan förvarning raderar inlägg som kommer från någon som jag vet arbetar som hantverkare.

Varför har vi den här regeln? Jo, vi vill ha ett delforum där vi får lufta vår frustration över höga priser på hantverkare, på hantverkare vi tycker är oseriösa, hantverkare vi tycker är dåliga eller slarviga. Hantverkare som stjäl byggmaterial inte att förglömma. Vi vill kunna göra det utan att få bortförklaringar och bli överröstade av hantverkare. Vi vill kunna göra det i lugn och ro.

Ni duktiga hantverkare som diskuterar i Byggahus forum behöver inte ta åt er av det ni läser här, det gäller inte er. Hade ni tillhört de dåliga hade ni säkert inte visat intresse för att ge goda råd och diskutera med konsumenter på det förtäffliga sätt som ni gör. Men diskutera i något av våra övriga 56 delforum, inte i delforumet hantverkare.

Tack! :)
 
Nu är inte jag hantverkare och tur är nog det... Jag vet aldrig vilket forum jag läser/skriver i, därför att jag alltid klickar på "Senaste inläggen" och jobbar mig genom dagens skörd. Hittar jag en tråd jag vill svara i..... så gör jag det!

Kan ju vara att några av handverkarna som skriver i förbjuden zon använder forumet på samma sätt som jag?
 
Det står alltid till höger vilket delforum ett inlägg ligger i.
 
Är det inte heller tillåtet för oss hantverkare att tipsa den som blivit lurad hur man kan gå vidare och vilka krav han/hon kan ställa på hantverkare?
 
Snickar-Urban skrev:
Är det inte heller tillåtet för oss hantverkare att tipsa den som blivit lurad hur man kan gå vidare och vilka krav han/hon kan ställa på hantverkare?
Nej tydligen inte, inte heller tillåtet att skriva ett par hjälpande ord om hur man kan leta efter seriösa inom branschen heller vad jag kan se, ( mitt inlägg igår raderat ? )