I det här delforumet diskuterar vi OM hantverkare, INTE MED hantverkare. Därför kan tyvärr inte den som arbetar som hantverkare skriva här.

Jag ber er att respektera den regeln.

Bli inte förvånade om jag utan förvarning raderar inlägg som kommer från någon som jag vet arbetar som hantverkare.

Varför har vi den här regeln? Jo, vi vill ha ett delforum där vi får lufta vår frustration över höga priser på hantverkare, på hantverkare vi tycker är oseriösa, hantverkare vi tycker är dåliga eller slarviga. Hantverkare som stjäl byggmaterial inte att förglömma. Vi vill kunna göra det utan att få bortförklaringar och bli överröstade av hantverkare. Vi vill kunna göra det i lugn och ro.

Ni duktiga hantverkare som diskuterar i Byggahus forum behöver inte ta åt er av det ni läser här, det gäller inte er. Hade ni tillhört de dåliga hade ni säkert inte visat intresse för att ge goda råd och diskutera med konsumenter på det förtäffliga sätt som ni gör. Men diskutera i något av våra övriga 56 delforum, inte i delforumet hantverkare.

Tack! :)
 
Nu är inte jag hantverkare och tur är nog det... Jag vet aldrig vilket forum jag läser/skriver i, därför att jag alltid klickar på "Senaste inläggen" och jobbar mig genom dagens skörd. Hittar jag en tråd jag vill svara i..... så gör jag det!

Kan ju vara att några av handverkarna som skriver i förbjuden zon använder forumet på samma sätt som jag?
 
Det står alltid till höger vilket delforum ett inlägg ligger i.
 
Är det inte heller tillåtet för oss hantverkare att tipsa den som blivit lurad hur man kan gå vidare och vilka krav han/hon kan ställa på hantverkare?
 
Snickar-Urban skrev:
Är det inte heller tillåtet för oss hantverkare att tipsa den som blivit lurad hur man kan gå vidare och vilka krav han/hon kan ställa på hantverkare?
Nej tydligen inte, inte heller tillåtet att skriva ett par hjälpande ord om hur man kan leta efter seriösa inom branschen heller vad jag kan se, ( mitt inlägg igår raderat ? )
 
Ett tips på ett nytt delforum då: "hantverkare om kunder" där vi kan gnälla över kunders orimliga krav, sena eller uteblivna betalningar, ständiga förfrågningar om jobbet kan utföras utan kvitto osv. osv. ;)

Skämt och sido så är ju Byggahus på konsumentens sida... fine... men ni hade inte varit där ni är idag utan hantverkarnas tusentals inlägg. Sen vad det gäller förbudet på detta delforum så ser jag inte hur en diskussion som inte belyses från bådas horisonter i ämnet överhuvudtaget kan bli intressant eller kan föras fram mot en lösning eller förklaring... då behöver man åsikter och tankar från båda läger.
 
peppe skrev:
Ett tips på ett nytt delforum då: "hantverkare om kunder" där vi kan gnälla över kunders orimliga krav, sena eller uteblivna betalningar, ständiga förfrågningar om jobbet kan utföras utan kvitto osv. osv. ;)

Skämt och sido så är ju Byggahus på konsumentens sida... fine... men ni hade inte varit där ni är idag utan hantverkarnas tusentals inlägg. Sen vad det gäller förbudet på detta delforum så ser jag inte hur en diskussion som inte belyses från bådas horisonter i ämnet överhuvudtaget kan bli intressant eller kan föras fram mot en lösning eller förklaring... då behöver man åsikter och tankar från båda läger.
Som konsument skulle jag tycka forumet var ganska ointressant om jag inte kunde få läsa lite vad erfaret yrkesfolk har för tips om hur man ska lösa saker och ting...:rolleyes:
Trots att det finns många duktiga hempulare i vårt avlånga land så skulle jag vara tveksam till att bara lyssna på dem tyvärr... :blushing:
Skulle mycket hellre lägga ihop lite av varje...d^_^b

Men visst... jag respekterar och lämnar in nu... önskar er verkligen lycka till...
Vilket jag tror kan behövas om alla hantverkarna lägger ner sitt engagemang... :rolleyes:
 
Redigerat:
Snickar-Urban skrev:
Är det inte heller tillåtet för oss hantverkare att tipsa den som blivit lurad hur man kan gå vidare och vilka krav han/hon kan ställa på hantverkare?
Det är väl helt omöjligt att ha såna regler antar jag? En massa gränsdragningar som inte går att göra så utifrån det förstår jag regeln.
Men för min del blir det en ointressant forumdel att läsa i, bara en massa missnöje som inte leder nåt vart.
Som tur är finns ju resten av forumet att läsa, det här gäller ju bara ett enda delforum väl? Så jag hoppar att Paul & Co fortsätter att finnas i övriga forumdelar. d^_^b
 
Ett seriöst tips på nytt delforum: Hantverkaren svarar.
Vem som helst får ställa en fråga, men endast hantverkare får svara.
På så vis kan man först ställa frågor i andra delforum, sålla bland förslagen för att sedan få reda på hur yrkesmannen skulle ha gjort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.