Thiasvovve skrev:
Hej!
Vi funderar på hur vi skall inreda vårt källarrum.
Detta rum skall användas som TV/mysrum och vi funderar på vad vi skall ha för färger samt belysning. Tack på förhand.
Så här ser det ut idag (förra ägarens möbler)
[länk]

jag skulle gjort det svarta väggar, svart tak, och mörkgrått golv. vägg tv, och spotlights


jag skulle nog "taksänkt" lite, så det blir lika lågt tak som den där "trumman" som går i taket över tvbn, så taket blir helt slätt, förutom de infällda spotlights med 1 m mellanrum i flera rader.



om det är för mörkt med svart tak så skulle jag nog sätta upp vitt plexiglas i taket och massor med lysrör innanför så att "hela" taket lyser när man tänder.



det var mina snabba ideer, jag tror inte någon gillar dem, men jag gör det.. ;)
 
Solstice skrev:
jag skulle gjort det svarta väggar, svart tak, och mörkgrått golv. vägg tv, och spotlights


jag skulle nog "taksänkt" lite, så det blir lika lågt tak som den där "trumman" som går i taket över tvbn, så taket blir helt slätt, förutom de infällda spotlights med 1 m mellanrum i flera rader.



om det är för mörkt med svart tak så skulle jag nog sätta upp vitt plexiglas i taket och massor med lysrör innanför så att "hela" taket lyser när man tänder.



det var mina snabba ideer, jag tror inte någon gillar dem, men jag gör det.. ;)
Vi har faktiskt funderat på svart tak,men med röda väggar å svarta möbler.
Skall kolla när vi kommer till huset om det inte blir får lågt med att sänka taket låter som en bra idé om det fungerar.
Tack för tipset.
 
Svart tak gör ju att taket kryper in över en och med små fönster så kommer det att bli mööörkt. Men ni kanske vill ha det sååå mörkt?:rolleyes: Min syrra målade deras vardagsrums tak mörblått/svart.....jag gillade det då inte..:eek: och då var det uppe o inte i en källare...men gillar man att måla så är det ju bara att testa :D
 
Om man vill ha ett renodlat hemmabiorum så blir kanske svart bra. Och så ikeas liggsoffa med bord till! Den är ju också svart!
 
fialottabus skrev:
Om man vill ha ett renodlat hemmabiorum så blir kanske svart bra. Och så ikeas liggsoffa med bord till! Den är ju också svart!



vad är det för soffa?
 
fialottabus skrev:
Vid en närmare kik så var den mörkbrun ...

IKEA | hem | Soffserier | Tygsoffserier | MYSINGE soffor | Alla delar | MYSINGE Sittsektion
jo jag tänkte väl det, för att den skulle finnas i en färg jag vill ha vore ju omöjligt.
 
Hmm, och inte fanns Mysinge på Bemz heller ...

Bemz |
 
mysinge är lite vek i konstruktionen enlig mitt tycke. vi har gått i soffköpartankar nu när vi precis har flyttat in i vårt nya hus med ett jätte tvrum. om man ska handla soffa på ikea har jag som råd att titta på modellen Kramfors. Den är robustare men behöver dock en del fluffiga kuddar! finns med schäslong, den är stor och inte så dyr. runt 8500.. finns i mörkgrått! vi hittade dock vår soffa på mio, de har oxå en del billiga soffor. värt att kolla. //Stina
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.