Jag skriver igen. Är det någon av er Älvsbyhus ägare som gjort iordning eran inredningsbara övervåning??
i mitt fall är det ett höner med 53,5 kv tror jag att det va..
Hur inredde ni o vad blev kostnaden ungefär??
MVH Ekblad
 
Vi håller precis på med vår övervåning. Vi lät ett gäng snickare isolera, sätta upp isolerade innerväggar, dra elen och sätta upp takpanel. Det gick på strax över 200 000:- inkl. moms (Stockholmspris).

Själva sköter vi spackling, tapetsering och golvläggning. Åh, javisst ja, vi ska ju sätta upp lister också ;-).
Jag har ingen koll på hur mycket vi betalat för tapeter och golv, men vi har inte valt några lyxgrejer.

Vi har en takkupa "framåt", bredvid trappan, där vi så småningom ska inreda badrummet. Till vänster om trappan har våra två barn fått varsitt rum och till höger om trappan, bortanför badrummet, har vi vårt sovrum. Det blev också ett pyttelitet allrum som de första åren kommer att fungera som lekrum för barnen.
 
Vad det kostar beror väldigt mycket på hur mycket man väljer att göra själv....
200 000 är nog en bra summa att räkna med... men då får man nog räkna med att göra lite själv.
F.ö så kostade min övervåning ca 80 000 ;D
fast då ingick det: mycket svett, några blå naglar och en hel del svordommar ;D ;D men kul......... det var det!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.