Nu är det dags att beställa inredning till badrummet men vi har lite funderingar på vad vi ska ha.
Duschvägg från MacroDesign hade vi tänkt. Är det någon som har det? Vilken typ av dörr, klarglas eller delvis frostad? Någon som även har deras Hide-hylla i duschen?
Jag tar även tacksamt emot tips på bra takdusch, handdukstork (el), kran till handfatet, vägghängd toalett med utanpåliggande cistern.
Vi hade tänkt oss kommod, skåp och spegelskåp från IKEA Godmorgon med handfatet Odensvik.
Klinker 30 * 60 cm, ljusare grått till golv och mörkare grått till väggarna.
 
BirgitS
När det gäller toalett är det bra att välja någon av de välkända tillverkarna som har reservdelar under lång tid och som rörmokare är välbekanta med, Ifö och Gustavsberg är de två jag kan på rak arm. Motsvarande gäller blandare för handfat och dusch men då är det FM Matsson, Mora, Oras, Grohe och Hans Grohe.
 
  • Gilla
Eva.W
  • Laddar…
U
Håller med ovanstående. Min syster och hennes sambo köpte toastol på bauhouse (deras egna märke som börjar på C) som redan börjat krångla efter 4år och de måste köpa nu mugg.
 
Düsseldorff
Jag körde bara italienska kranar och blandare när jag renoverade badrummet senast. Rörisen suckade och beklagade sig... "Italienskt, vafan, det här blir ju skit!" Efter avklarad installation var han tvungen att erkänna att det var några av de bästa kranar och blandare han jobbat med.
 
  • Gilla
Eva.W
  • Laddar…
Tänk två vändor om klarglas till duschen. Vi köpte det, har egen brunn med avhärdningsfilter men ändå ser dom ut som sjutton efter en vecka och man får verkligen putsa för att det inte ska se riktigt illa ut.
Hade jag kunnat backa tiden hade jag köpt helt frostade dörrar.
 
G ekaa88 skrev:
Tänk två vändor om klarglas till duschen. Vi köpte det, har egen brunn med avhärdningsfilter men ändå ser dom ut som sjutton efter en vecka och man får verkligen putsa för att det inte ska se riktigt illa ut.
Hade jag kunnat backa tiden hade jag köpt helt frostade dörrar.
Precis vad jag misstänkte. Det finns ju tre varianter. Klarglas, frostad o delvis frostad. Klarglas ska vi passa oss för gå.
 
Jag skulle ta helfrostat, eller kanske ett mönster av icke frostat som finns. Men inte hela ytor ofrostat om jag inte gillar att städa :cool:
 
  • Gilla
Eva.W
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.