Har tittat på ett 2 år gammalt LB Hus med så kallad oinredd ovanvåning, helt oisolerad men med fönster i gavlarna. Ovanvåningen kommer att bli ca 85 m2 när den är inredd med 3 sovrum, WC dusch och allrum.
Jag har fått ett offert från en byggare på ca 450 tusen för att inreda den.
Någon som erfarenhet av liknande inredningar av ovanvåningar och hur mycket kostade det?
 
Jag ska bygga med älvsbyhus inom en snar framtid och ska inreda övervåningen direkt när älvsbyhus är färdiga. Har tagit in ett par 3-4 offerter och den billigaste hamnade på 500k inklusive moms och den dyraste på 860k för standard tillval, inget lyxigt lull lull dvs. verkar skilja en hel del från företag till företag :surprised: se till att ta fler offerter och ha koll på vilket företag du anställer, ta referenser osv. Vi kommer ha 4 sovrum på övervåningen med badrum och klädkammare + lite mindre allrum.

Sen finns det ju dom som gör typ isolering osv själv å dom brukar ju skryta med att det blir så mycket billigare men jag själv känner att jag inte har tiden för att göra allting själv så därför anlitar jag entreprenör. Men det kan du ju kika på annars om du känner att du kan, t.ex. fixa med isolering osv själv och anlita företag för resten.

Mvh
 
Väldigt svårt att säga vad det kostar, beror ju mycket på hur stor omfattningen är. Ska du ha in 3 sovrum, WC och allrum kanske du vill sätta in takfönster också? Golvvärme? Det finns så många olika nivåer på material också. Kakel eller plastmatta i badrum? Laminatgolv eller Massivt trägolv?

450 tkr låter rimligt om du inte ska in med t ex. takfönster och bara välja de mest basic av alla material. Men en stor del av kostnaden för att inreda "vinden" är arbetskostnaden. Du kan alltid fråga utifrån offerten vad som är arbetskostnad och vad som är material om du inte redan fått det specat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.