Hej
Jag har förmånen att ha ett dubbelgarage som till hälften har tänkts göra om till snickeriverkstad. Inanför verkstaden finns det ett rum på ca 9 kvm som dessvärre tappar en del yta pga tre dörrar.

Min tanke är att ändå utnyttja det inre rummet som verktygsförvaring, allt för att slippa ha verktygen liggandes i allt damm. Vad tror ni om den idén? Är den bra eller kommer det bara sluta med att det inre rummet har tomma hyllor och verkstaden har alla verktyg liggandes huller om buller?

Vilka verktyg tycker ni att man behöver ha nära till hands i verkstaden? Eller är hela tanken dum? Finns det bättre sätt att utnyttja en verkstad med två rum. Det inre rummet brukar jag använda som torkrum också när jag har målat.

Virke förvarar jag på annat håll.

Ös på med idéer::D
 
Verktygsvagn modell större som kan rullas mellan rummen, eller skåp för bilvektyg,snickeri osv.
 
Vore toppen att ha spånsugen i det lilla utrymmet.
 
ja, spånsugen var en bra tanke, problemet är att jag i dagsläget saknar en sådan, men det står på inköpslistan. Hade i så fall tänkt ha ett rörsystem.

Hittade den här spånsugen på Blocket.Den kändes kraftfull iaf... minst sagt i häftigaste laget kanske....
 
Jag skulle använt det mindre rummet till ytbehandlingsrum. Lättare att hålla dammfritt.
 
  • Gilla
Jonstorp
  • Laddar…
Tänk, den som ändå hade 9 kvm till sin verkstad...
 
Ja, visst är det lyxigt! Tanken är nog att förvaringen får samsas med ytbehandling. Men då får nog spånsugen byta rum...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.