Hej,

Vi planerar att köpa en SMV Nybro men funderar lite kring övervåningen. Vi kommer inte ha några takfönster och är lite rädda att det kommer bli en aningens mörkt på övervåningen. Vi tittar dock på lite olika förslag kring hur övervåningen skulle kunna inredas på bästa möjliga sätt och kanske få in ljus från husets väggfönster. Det är även viktigt för oss att det finns bra med förrådsutrymmen och klädförvaring på övervåningen. Men att det också finns plats för ett trevligt allrum 3-4 sovrum och ett rymligt badrum.

Finns det någon här som vill dela med sig av sin planlösning för samma villa som kanske skulle kunna vara till hjälp i vår egen planering? Även tacksam om någon har tankar och idéer även om man inte har byggt samma hus.

Tack på förhand!
Fiffi
 
Fiffi81 skrev:
Det är även viktigt för oss att det finns bra med förrådsutrymmen och klädförvaring på övervåningen. Men att det också finns plats för ett trevligt allrum 3-4 sovrum och ett rymligt badrum.
Hej och välkommen till Byggahus

Förråd, klädförvaring, allrum och 3-4 sovrum och ett rymligt badrum på ÖV på SMV Nybro tror jag inte går....
Jag gissar att ni redan har tittat på arkitektens förslag på lösning ang ÖV...
 
Jag tittade på deras hemsida. Om du ska få in ljus i mitten bygger j det på att det inte är sovrum eller badrum på ena gaveln, utan att allrummet går hela vägen där. Därmed går det som jag ser det att få in högst 3 sovrum, badrummet blir då givetvis fönsterlöst. Förråd/klädkammare blir också i mittdelen, så man får en fönster korridor där. Huruvida den blir mörk eller inte beror ju lite på.
 
Tack Anna, badrummet måste dock ligga där det ligger eftersom det kommer bli en högre kostnad om vi skulle flytta på det nu då allt är draget dit. Men som du säger så måste ena sidan vara fri för ett ljust allrum... jag tänker så det knakar och lägger upp en bild så snaft jag skissat klart så ni kan komma med synpunkter... tacksam för fler idéer!!!
 
Hej,

Vi är i samma sits, och ungefär såhär tänker vi att vi ska ha det:
(3 sovrum, 3 förråd + "klädkammare" längs ena väggen i sovrummet i vinkeldelen, allrum och badrum)
övervåning_9.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
obs! vi ska dock ha ett takfönster över trappan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.