Jag undrar om det är någon som har inrett sin övervåning på sitt Ä-hus eller Smålandsvillan och vad det har kostat. Vi vill ha 2-3 sovrum, allrum och badrum (gärna med dusch).
 
det är extremt svårt o svara på...  bara toan kan ju skilja åtskilliga 10000 tals kronor på..
vår ovanvånging på ett Ähus går säkert på runt 120 tusen ca PLUS toaletten.. och då gör vi allt jobb som vi kan själva jobbet.. dvs el och toa fixar andra..
 
Vi lejde bort övervåningen på vårat älvsbyhus.
2st sovrum,allrum,badrum,bastu+liten klädkammare.(kaklat badrum)
Det gick på 220,000.
 
Vilka modeller av Ä-hus har ni byggt?

 
ett höner
;)
 
grodan skrev:
Vi lejde bort övervåningen på vårat älvsbyhus.
2st sovrum,allrum,badrum,bastu+liten klädkammare.(kaklat badrum)
Det gick på 220,000.
Detta låter mycket intressant, har du någon ritning du kan bidra med då jag står inför ett liknande projekt? Gjorde du bastu i den inritade klädkammaren sen en ny klädkammare på andra sidan uppgången (om du fårstår vad jag menar..)

Mvh
Patric
 
På ena sidan har vi vårat sovrum.Där ligger också bastu badrum och klädkammare.(Dom tre sista på rad.)På andra sidan trappan är det allrum och sovrum.Detta är ett sleipner som är den större modellen.På tex ett höner skulle ja nog endast ha ett sovrum.
 
Stiligt!

Noterade att ni hade tvårsgående brädor utanför plasten, innebär inte det att skruvarna /spikarna perfomerar plasten?? På Älvsbyhus något bristfälliga ritning fattade jag det som att det skulle vara bärdor på utsidan mot pannorna till om jag säger så, och att man sen skulle ha plasten närmast den blivande gipsväggen?

Såg vidare att ni hade isolerat ut mot "hängrännorna", hur löste ni det med den vindtäta pappen som skulle sitta utanpå, spikade du upp nya "stolpar" inne vid kattvinden som isoleringen slutade vid eller lät du den gå hela vägen ut mot rännorna (ngt otydligt jag vet men hoppas du förstår :))?

Smart lösning med förrådet under trappan, har faktiskt funderat på det också får se hur vi gör.

:-?
 
snyggt gjort på ovanvången grodan.. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.