Köpte en lekstuga i byggsats till barnen i dag (http://www.lillevilla.net/Eng/models/lillevilla_playhouse_1.asp?lang=eng).

Tänkte att man istället för att bara måla den invändigt skulle klä väggarna med gips och tapetsera. Frågan är dock om detta blir bra, misstänker att det är relativt mycket rörelser i stommen mellan årtiderna. Konstruktionen skulle i så fall bli "plankvägg-gips", ingen luftspalt.

Någon med erfarenheter av att inreda denna typ av lekstuugor?
 
Skulle spika panel på väggarna. Har du inte isolerat stugan så kommer inte tapeten se så rolig ut efter nåt år plus att barnen i lekstugan kan göra fina revor i den. Så jag röstar helt enkelt för att du spikar panel. ;)
 
janssonj skrev:
Skulle spika panel på väggarna. Har du inte isolerat stugan så kommer inte tapeten se så rolig ut efter nåt år plus att barnen i lekstugan kan göra fina revor i den. Så jag röstar helt enkelt för att du spikar panel. ;)
Det röstar jag med för! :) Kan ju målas med schabloner så det blir lite roliga möster? Det finns också något som heter "wallies" som är små tapetbitar med figurer som egentligen ar avsedda att sättas på tapeter, sådana kanske du skulle kunna sätta upp på väggarna? Vill du väldigt gärna tapetsera i alla fall tror jag att jag skulle valt att tapetsera på spånskiva istället. Det är ett hårdare underlag som inte är lika känsligt för repning med diverse leksaker...

Kul med lekstuga förresten! Min pappa har köpt en till våra barn, den kommer i morgon! :) Fast den är färdigbyggd i lösvirke och lyfts på plats med kran. Vi är lite latare... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.