Eftersöker kreativ lösning på hur man kan utnyttja "volymen" i ett hyrförråd. Jag har ett city self storage förråd som är packat på golvytan men har mycket luft upp till taket. Min egen bästa lösning just nu är att lägga några plank mellan 2 hyllor och på det sättet få en lång extrahylla ca 2 meter upp från golvet. Det jag behöver få upp från golvet är t.ex. antika stolar som är av typen som är omöjliga att stapla ovanpå varandra och därför tar stor plats.
 
Stolar går bra att hänga på krokar om man får skruva upp det?
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
BirgitS
M Magnyz skrev:
Min egen bästa lösning just nu är att lägga några plank mellan 2 hyllor och på det sättet få en lång extrahylla ca 2 meter upp från golvet.
Sånt höll vi på med när vi fyllde ett förråd inför försäljningen av huset, 9 kvm fyllt upp till 3 m i bortre delen.

Även om stolarna inte stapelbara i sig själva så kan det fungera att ha dem liggande staplade på varandra om man stadgar upp traven med annat så de inte välter.
 
maah maah skrev:
Stolar går bra att hänga på krokar om man får skruva upp det?
Bra idé men nog inte tillåtet.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Sånt höll vi på med när vi fyllde ett förråd inför försäljningen av huset, 9 kvm fyllt upp till 3 m i bortre delen.

Även om stolarna inte stapelbara i sig själva så kan det fungera att ha dem liggande staplade på varandra om man stadgar upp traven med annat så de inte välter.
Tycker mig ha provat alla sätt att stapla men stolarna verkar inte stapelbara på ngt håll :) och är delikata. Blir nog snart en tur att köpa plankor eller ngt liknande, ... om inget annat briljant förslag dyker upp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.