Någon som har nåt förslag på inomhussiren till villalarm, som finns i infällt montage, t ex i apparatdosa?
Elko LS finns vet jag, men är det verkligen den enda?
 
Kanske inte det viktigaste svaret du får på din fråga, Men har du husdjur som är ensamma hemma så använd inte någon siren inomhus, räcker med vanligt litet brandlarm som plötsligen går igång när hund eller katt är hemma själva för det skall bli problem för dessa livet ut.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Personligen skulle jag satsa på en ordentligare utomhussiren, så det hörs att någon just brutit sig in.
Att ha en inomhussiren hjälper ju föga tyvärr
 
Varför inte en inomhussiren som motar buset i grind? Nackdelen är att man får torka spyor, vilket en kompis till mig fått göra två gånger vid inbrottsförsök. Jag har hört den på avstånd och det är en fruktansvärt obehagligt ljud. Inte stark så att man blir döv, utan obehagligt så att du drömmer mardrömmar om det efteråt.

http://www.inferno.se/swe-products-inferno-micro.shtml
 
Så länge man har ett larm som absolut inte riskerar att gå när man är hemma så absolut
 
Johan Gunverth skrev:
Varför inte en inomhussiren som motar buset i grind? Nackdelen är att man får torka spyor, vilket en kompis till mig fått göra två gånger vid inbrottsförsök. Jag har hört den på avstånd och det är en fruktansvärt obehagligt ljud. Inte stark så att man blir döv, utan obehagligt så att du drömmer mardrömmar om det efteråt.

[länk]
Ungefär vad kostar den?
 
Kanske kan vara en idé att hålla inbrottslarmet som tyst larm och ett par "humana" sirener/sumrar till brandlarm, alternativt också tända upp lite belysning i huset
 
cecar33 skrev:
Kanske inte det viktigaste svaret du får på din fråga, Men har du husdjur som är ensamma hemma så använd inte någon siren inomhus, räcker med vanligt litet brandlarm som plötsligen går igång när hund eller katt är hemma själva för det skall bli problem för dessa livet ut.
För över fem år sedan var vår katt ensam hemma när någon ringde på den vanliga dörrklockan och lyckades få knappen att fastna. Klockan sa ding-dong-ding-dong... under ett okänt antal timmar. Än idag springer katten livrädd och gömmer sig så fort någon ringer på dörren. :(

Om man ska kalla detta för "problem livet ut" vet jag inte, men helt klart minns hon händelsen med stort obehag. Och detta var som sagt en vanlig dörrklocka. Så jag håller med cecar33. Husdjur och "mistlur" är ingen bra kombination.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.