Hejsan!

Jag fick nyss en Innova R32 luftvärmepump installerad, den har inbyggd wifi styrning genom appen Ewpe Smart.

Försöker styra denna lite smart genom scenarion och liknande, men lyckas bara ställa timers på att den ska sättas på eller stängas av, inte byta scenarion.
Någon annan som använder samma system eller vet om det finns någon annan mjukvara jag kan köra till denna luftvärmepump?

Jag bara antog att detta var en självklarhet att det skulle funka men jag lyckas tyvärr inte..
 
  • Gilla
Radioman
  • Laddar…
J Jonas Olausson skrev:
Hejsan!

Jag fick nyss en Innova R32 luftvärmepump installerad, den har inbyggd wifi styrning genom appen Ewpe Smart.

Försöker styra denna lite smart genom scenarion och liknande, men lyckas bara ställa timers på att den ska sättas på eller stängas av, inte byta scenarion.
Någon annan som använder samma system eller vet om det finns någon annan mjukvara jag kan köra till denna luftvärmepump?

Jag bara antog att detta var en självklarhet att det skulle funka men jag lyckas tyvärr inte..
Haloj!
Har samma problem, idiotiskt att man inte kan sänka tempen vissa tider, bara stänga av eller manuellt ändra hemma eller borta.
Har du kommit på någon lösning?
 
A
E Mkcke skrev:
Haloj!
Har samma problem, idiotiskt att man inte kan sänka tempen vissa tider, bara stänga av eller manuellt ändra hemma eller borta.
Har du kommit på någon lösning?
Kineserna har nog inte detta behov möjligt om dessa fanns i en mer premiumliknande version
 
E Mkcke skrev:
Haloj!
Har samma problem, idiotiskt att man inte kan sänka tempen vissa tider, bara stänga av eller manuellt ändra hemma eller borta.
Har du kommit på någon lösning?
Hej! Nej jag har tyvärr inte hittat någon lösning utan kör bara manuellt här.. hojta gärna till om du hittar någon lösning på detta! Känns ju som att det borde gå på något vis..
 
J Jonas Olausson skrev:
Hejsan!

Jag fick nyss en Innova R32 luftvärmepump installerad, den har inbyggd wifi styrning genom appen Ewpe Smart.

Försöker styra denna lite smart genom scenarion och liknande, men lyckas bara ställa timers på att den ska sättas på eller stängas av, inte byta scenarion.
Någon annan som använder samma system eller vet om det finns någon annan mjukvara jag kan köra till denna luftvärmepump?

Jag bara antog att detta var en självklarhet att det skulle funka men jag lyckas tyvärr inte..
Jag har testat och upptäckt samma problem.
Haft lite tid nu, hemmavid (djävulsk virus/bakterieattack)
Om jag t.ex. med timerns hjälp vill ändra fläkthastigheten och inget annat....

Välj då kategori fläkt och startuptid, för det du vill ha. Sedan väljer du en ny startuptid och viljen fläkthastighet du vill ha då.
Detta med "shutdown" skall man inte använda är min erfarenhet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.