Får snart nya huset med stooort garage :) som är färdigisolerat + plast och läkt. För mig återstår el, belysning, innerväggar och innertak. Gips i taket såklart(?) men väggarna? Kör man gips där också? Inbillar mig att jag kommer dra ett spett eller en skyffel rätt genom väggen det första jag gör, samt att det blir svårt att hänga upp saker, men jag kanske tänker fel? Är det lov mtp brandrisk att sätta spånskivor i stället? För eller nackdelar?

Betonggolvet - tvätta noga och sen måla med epoxi?
 
  • Ofärdigt garage med synlig isolering i taket, diverse lådor och hyllor med förvaring samt ett arbetsbänk i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Björn Saete Björn Saete skrev:
Får snart nya huset med stooort garage :) som är färdigisolerat + plast och läkt. För mig återstår el, belysning, innerväggar och innertak. Gips i taket såklart(?) men väggarna? Kör man gips där också? Inbillar mig att jag kommer dra ett spett eller en skyffel rätt genom väggen det första jag gör, samt att det blir svårt att hänga upp saker, men jag kanske tänker fel? Är det lov mtp brandrisk att sätta spånskivor i stället? För eller nackdelar?

Betonggolvet - tvätta noga och sen måla med epoxi?
nackdel spån är att det är dyrt. Hade man gjort det för bara funktion så hade ju typ formplyfa varit bäst.
 
Björn Saete Björn Saete skrev:
Får snart nya huset med stooort garage :) som är färdigisolerat + plast och läkt. För mig återstår el, belysning, innerväggar och innertak. Gips i taket såklart(?) men väggarna? Kör man gips där också? Inbillar mig att jag kommer dra ett spett eller en skyffel rätt genom väggen det första jag gör, samt att det blir svårt att hänga upp saker, men jag kanske tänker fel? Är det lov mtp brandrisk att sätta spånskivor i stället? För eller nackdelar?

Betonggolvet - tvätta noga och sen måla med epoxi?
Hur nära huset eller annan byggnad ligger garaget?
Här fanns det lite förklarat:
https://www.mellbygarage.se/sv/blogg/information/brandskydd-for-garage/

Många sätter OSB bakom gipset, då kan man utan problem skruva upp saker på väggarna. Det funkar så klart med spån, plyfa eller råspont bakom också.
 
  • Gilla
Kjell.a.e
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.