Hej!

Vi är lite intresserade av ett Anebyhus byggt 1990, är det någon som vet om det är enkelgips eller byggskiva+gips i innerväggarna , har hört att anebyhus annars skall vara ganska rejäla, erfarenheter emottages tacksamt!
 
ingen som bor i ett Anebyhus från byggt runt -90 som kan bidraga med lite hjälp?
 
Hej, nu byggde vi iofs vårt hus iofs 2004 men vi var tvungna att aktivt välja till byggskiva bakom gipset så standard *idag* är bara gips.
 
Vi byggde en Anebyhus 1991. På vårt hus så var det boardskiva och sedan gips. Det var standard då så troligtvis sitter det på det hus ni intresserade av. Men fråga ägarna de borde veta eftersom det blir så mycket enklare att sätta upp daker på vägarna.
 
Tack för era svar!
 
...är det kanske någon som har ett Anebyhus byggt 1989 med board+gips som standard? Isåffall har jag "ringat in" att vi oxå borde ha det....
 
Hej,

Vet inte om denna info är relavant, men:

Jag byggde ett Anebyhus 1981-82 - det är ett sk. "Mirakelhus" ( miraklet var : Billiga - otroligt mycket för pengarna) till viss del modulbyggda på fabrik. Samtliga innerväggar är byggda med (10 mm) spånskiva + (12 mm) gipsskiva. Övriga "icke mirakelhus" var något dyrare hade (20 mm) råspont + (12 mm) gips. Båda typerna medger dock en säker uppskruvning av hyllor m.m. i vägg utan speciella krav på t.ex. gipsskruv/ankare. Ett Aneby hus har i många fall betydligt högre kvalitet beträffande materialval. m.m. än konkurrenterna.
 
Jag frågade ägaren men fick inget glasklart svar, mäklaren trodde det var gips+byggskiva. Nu är pappren påskrivna så det är inte mycket att göra åt...är mest nyfiken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.