Har byggt en carport och måste ha brandskydd eftersom den står nära bostadshuset. Det räcker att ha 12 mm träskiva på innerväggen för att uppfylla kraven. På utsidan är det fjällpanel. Detta är förmodligen en dum fråga men jag började fundera över om plywood tål den fukt som blir? Skivorna är ju under tak men ändå?Hittar inget svar på forumet. Inre väggen av en nybyggd carport med trästomme och ljus träpanel, fråga om plywoodens fukttålighet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nu är jag inte så insatt men menar du att en träskiva kan anses som brandskydd? Det låter galet.
 
Det bör vara El30 som skyddsklass och när jag kollade närmare så verkar en träskiva faktiskt räcka.
Beroende på avstånd till nästa byggnad såklart.

Ang fukten så fungerar en plywood bra eller råspont vilket blir snyggare tycker jag. Det är ju skyddat under tak
 
  • Gilla
amatörsmurf
  • Laddar…
holmberg87 holmberg87 skrev:
Det bör vara El30 som skyddsklass och när jag kollade närmare så verkar en träskiva faktiskt räcka.
Beroende på avstånd till nästa byggnad såklart.

Ang fukten så fungerar en plywood bra eller råspont vilket blir snyggare tycker jag. Det är ju skyddat under tak
Tack för svaret! Det stämmer att det är El30. Bra tips om råspont. Blir nog det istället för plywood.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.