Vad ska man ha för innertak,det ska vara billigt och snyggt.Vi funderar på nån slags träpanel,men vi vill ha det vitt och jag har hört at det är ett fasligt jobb med att måla och spackla alla kvistar.

Ge mig några bra råd.....
 
:(

Sitter just med samma fundering, då jag försökt räkna ut hur mycket kvistlack jag ska köpa annars!

Vitlasering är min senaste tanke för cirka 45 kvm!

Men sovrummet?

Helena med
Sverige Stugan
 
Gips som man målar vitt.
 
Vi har slätpanel, med matt vitpigmenterad lack.
Fungerar bra tycker vi. Känns som att det är laserat...
Vi struntade i att förbehandla, eftersom det är lackat.
Påstås att det inte gulnar då.
man kan ana det på en av bilderna på vår hemsida.
Dessutom är limträbalkarna behandlade i samma lack.
 
Alltså det här med kvistarna: har någon en idé om hur lång tid det tar innan dem eventuellt börjar synas genom grundfärg + två lager lackfärg (vattenbaserad)?
 
Beror på träslag och så.. Jag har sett ett tak där de inte kvistlackade och det var inte vackert...
 
terese!
Vi ville också ha vit panel men då det för vår del rörde sig om ganska många m2(ca. 200) och därmed kilometervis med med målning av panelbrädor i tre varv :p så uteslöt vi det alternativet till slut.
Vi valde att bryta matt panellack med så mycket vitt pigment det gick och det blev faktiskt kanonbra inte riktigt lika vitt som täckmålat men definitivt vitt helhetsintryck, men en aning av trästrukturen syns igenom.
Vi var först inne på att vitlasera men en bekant som är målare avrådde då hela övervåningen har snedtak och det iom det är lätt nåbart för barnfingrar ;) nackdelen med vit lasyr är att det inte är så hållbart att torka bort fingermärken ifrån, man får lätt nyans/glansskillnader där man farit fram med trasan.
Har tyvärr ingen hemsida men om du är intresserad kan jag maila en bild från vårt kök där du ser hur intrycket av taket ser ut, hör av dig med ett meddelande till mig isf.
MVH/Christina.
 
Christina! maila mig gärna bilden från erat kök

mvh terese
 
terese skrev:
Christina! maila mig gärna bilden från erat kök

mvh terese
Varsågod terese!
Jag har mailat bilden till dig.
MVH/Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.