Hej.
I mitt hus så står det 4 el 5 innerdörrar med tätningslist mot golv som stod där när jag flytta in. De passar inte någonstans i huset utan jag fick berättat för mig att de var bra o ha dörrar. De är helt nya, men har bra många år på nacken.

Nu till frågan, ska göra om utrymmet där de står och undrar vad man ska göra med dem.
Finns det en marknad för dessa dörrar och vad kallas de då?
Eller ska man helt enkelt bara kasta dem på tippen?
 
Om det är karmar till dem kan du ju göra ett försök på blocket.se. Se till att ta bilder och skriv ut alla mått.
Nappar ingen kan du lägga ut dem på den här sidan så slipper du frakten till tippen: http://www.bortskankes.se/
Det är ju synd att bara kasta om de kan komma till användning.
 
Tyvärr inga karmar. Får se om jag orkar köra iväg dem till pappas föräldrahem o lägga dem på logen där..
 
M_Persson skrev:
Tyvärr inga karmar. Får se om jag orkar köra iväg dem till pappas föräldrahem o lägga dem på logen där..
Varför då? Vilken nytta gör de på logen?

Jag skriver detta eftersom jag tycker att det är så konstigt att många aldrig ens överväger att köra någonting på tippen.

Om du inte vill använda dörrarna nu kommer du inte att vilja använda dem när de har legat 5 år på en loge heller. Vill ingen ha dem utan karmar nu, är det förmodligen samma sak om 5 år (eller hur länge de nu skall lagras på logen?).

Förmodligen är är det först när logen skall städas ur som någon kommer att se dessa dörrar igen? Vem vet? Det kanske ändå blir du som får röja bort dessa i slutändan?

Förut ville jag också spara saker eftersom "det-kanske-kan-vara-bra-att-ha-någon-gång-i- framtiden". Men jag har helt ändrat inställning och anser numer att skräpet gör bättre nytta som bränsle i stadens fjärrvärmeverk, än i mitt förråd. :)
 
Väldigt bra tanke där.. Och ja, det e jag som får städa. Har redan röjt undan några generationer där.

Ska skicka ut dem på Blocket, annars blir de nog tippen..
 
M_Persson skrev:
Ska skicka ut dem på Blocket, annars blir de nog tippen..
Men varför inte skänka bort dem om det är någon som vill ha dem? (se länk i tidigare inlägg)

Själv har jag skänkt bort massvis med grejor som jag tyckt varit synd att kasta, allt från datorskärmar till möbler. Det känns faktiskt ganska trevligt att veta att någon annan nu har nytta av det man själv tänkte kasta. :)
 
Raceman skrev:
Men varför inte skänka bort dem om det är någon som vill ha dem? (se länk i tidigare inlägg)

Själv har jag skänkt bort massvis med grejor som jag tyckt varit synd att kasta, allt från datorskärmar till möbler. Det känns faktiskt ganska trevligt att veta att någon annan nu har nytta av det man själv tänkte kasta. :)
Ja, det är en bra idé.

På vår soptipp (eller återvinningscentral som det heter nu för tiden) kan man skänka bort prylar som är hela och funktionsdugliga till välgörenhetsorganisationer.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.