Walle85
Finns det något ställe där man kan få tag på prisvärda massiva innerdörrar, vanlig vit med 8x21 modulmått och en spegel, som inte är förberedda för vanliga gångjärn?
De innerdörrar jag hittar har alltid en liten infasning i kanten för gångjärn, skulle vilja sätta dolda gångjärn utan att behöva köpa dyra designdörrar.
Alterntivt förslag på någon återförsäljare av massiva dörrar med dolda gångjärn som kostar max 5 000 kr. Ekstrands, Swedoor mfl. har detta, men bara gångjärnen kostar då över 3 000 kr, blir snabbt mycket pengar med dörrblad, dörrkarm och dolda gångjärn.
 
Bara ett Tectus gångjärn kostar ca 500 st dvs 1000 kr per dörr.

Gör en prisförfrågan på obeslagna dörrar och karmar men lär inte vara billigt. Kanske till och med är billigare med Färdigfrästa Tecus gångjärn.
 
Walle85
F Falle86 skrev:
Bara ett Tectus gångjärn kostar ca 500 st dvs 1000 kr per dörr.

Gör en prisförfrågan på obeslagna dörrar och karmar men lär inte vara billigt. Kanske till och med är billigare med Färdigfrästa Tecus gångjärn.
När du säger billigare med färdigfrästa, syftar du då på någon specifik återförsäljare eller märke som använder dessa dolda Tectus gångjärn?
 
Walle85 Walle85 skrev:
När du säger billigare med färdigfrästa, syftar du då på någon specifik återförsäljare eller märke som använder dessa dolda Tectus gångjärn?
Gör en prisförfrågan på obeslagna dörrar samt karmar hos ex Swedoor eller dess återförsäljare och lägg till 1000 kr för Tectus gångjärn. Då får du fräsa dörrar och karmar själv eller lämna in till en finsnickeri. Jämför sedan det priset med vad det kostar att köpa dörr och karm som har Tectus gångjärn.

Jag tror personligen att det inte kommer vara billigare att lösa det själv.

Tectus gångjärn är en lyxprodukt och det får man vara beredd på att betala för.
 
Walle85
F Falle86 skrev:
Gör en prisförfrågan på obeslagna dörrar samt karmar hos ex Swedoor eller dess återförsäljare och lägg till 1000 kr för Tectus gångjärn. Då får du fräsa dörrar och karmar själv eller lämna in till en finsnickeri. Jämför sedan det priset med vad det kostar att köpa dörr och karm som har Tectus gångjärn.

Jag tror personligen att det inte kommer vara billigare att lösa det själv.

Tectus gångjärn är en lyxprodukt och det får man vara beredd på att betala för.
Yes, räknar med ca 500 - 1 000 kr för gångjärn per dörr, beroende på om man köper på hemmaplan eller inte.

Ska höra med Swedoor angående obeslagna dörrar. De vill iaf ha ca 3 000 kr extra för att leverera med dolda gångjärn. Så kan potentiellt spara ca 2 000 kr per dörr om jag får möjligheten att köpa gångjärn separat och fräsa ut hålen själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.