Går det att mura in en stos om rökröret står snett i förhållande till anslutningen?
 
Jag ska ge mig på att mura in en stos nästa vecka med en kamin som står 15 cm "fel" mot murstocken!
Jag (hoppas att) löser det genom att jag köpte en justerbart rökrör med 2 st 45 graders böjar som går att justera så man kommer rätt.
 
1 100kvadrataren skrev:
Jag ska ge mig på att mura in en stos nästa vecka med en kamin som står 15 cm "fel" mot murstocken!
Jag (hoppas att) löser det genom att jag köpte en justerbart rökrör med 2 st 45 graders böjar som går att justera så man kommer rätt.
Oj det lät avancerat. Jag har ju tyvärr redan ett rökrör och kamin. Öppningen är ju placerad typ 20-25 cm från kaminen, och tror inte den bör flyttas nämnvärt av hänsyn till brännbara material. Därför blir anslutningen något skev. Sotaren tyckte jag kunde mura fast rökröret men nu har murningen släppt en aning och kaminen blir ju rätt låst om allt sitter fastmurat.
 
1 100kvadrataren skrev:
Jag ska ge mig på att mura in en stos nästa vecka med en kamin som står 15 cm "fel" mot murstocken!
Jag (hoppas att) löser det genom att jag köpte en justerbart rökrör med 2 st 45 graders böjar som går att justera så man kommer rätt.
Du har ingen bild på spektaklet? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.