Skulle byta ut min gamla tvättmaskinsslang mot en nyare begagnad men har ingen aning om i vilken ände packningen ska sitta?
 
  • En hand håller en tvättmaskinsslang nära kameran med synlig packning i ena änden och en lös packning bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ska vara en packning i varje ände.
 
P peroande skrev:
Det ska vara en packning i varje ände.
Tack. Jag har dock bara den packningen som ligger på skruvmejseln på bilden... Vet du om det går att köpa lösa packningar till denna slang?

Mvh
 
Det finns nog på vilken byggmarknad som helst, kanske även Jula. Men det ser ut att sitta packningar i båda kopplingarna?
 
H hempularen skrev:
Det finns nog på vilken byggmarknad som helst, kanske även Jula. Men det ser ut att sitta packningar i båda kopplingarna?
Hej! Japp det sitter en svart packning i varje ände på slangenoch sen så är det en över, och jag har ingen aning om vart den ska vara... det är en konformad packning.
 
A
skippa den till att börja med
 
Det ska bara vara en packning i varje. Skruva dit så och är det tätt så är allt bra. Är någon av packningarna så hoppressade så at det läcker så kan du sätta dit den lösa också men med fräscha packningar (som det ser ut att vara) så blir det tätt.
 
electroluxaren skrev:
skippa den till att börja med
Mmm, jag kke ska prova mig fram. Tack
 
M mlkjhr skrev:
Det ska bara vara en packning i varje. Skruva dit så och är det tätt så är allt bra. Är någon av packningarna så hoppressade så at det läcker så kan du sätta dit den lösa också men med fräscha packningar (som det ser ut att vara) så blir det tätt.
Tack så mkt, jag får testa mig fram.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.