Hej
Vi har nyligen fått bytt vår liner. Även inloppen är nya då de gamla fungerade dåligt. Reagerar dock på att de nu inte är monterade tajt mot liner. Se bild. Så min fråga är - vad ni anser?
 
  • Ny pool liner och inlopp som inte är tätt monterade mot liner i en swimmingpool.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloppen nya, kan vara att dom krypit in i poolen lite och inte ligger kloss mot underlaget. Då kan det bli sådär, linern är klämd mellan insticket och den yttre ringen och tätar där. Går det att komma åt genomförningen på utsidan där slangen är kopplad. Slangarna är liksom lite stela och kan spänna in mot poolen. Kan du ta foto på hur det ser ut på utsidan vid inloppen.
 
Så här ser utsidan ut
 
  • Grund och röranslutning med synliga isoleringsblock och jord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
OK inloppet klämd med en mutter på utsidan, har du dom gamla kvar och ev papper på dom nya. Jämnför med hur den inre delen ser ut. Kan vara att dom nya har en tjockare kant som spänner mot väggen och då sticker ut mer på insidan, blir då att det blir en bula på baksidan linern. Inget att göra något åt , mer än att gilla läget eller byta till inlopp med rostfritt som har en mycket tunnare kant som ligger mot väggen. Stor skillnad i styrka mellan plast och metall.
 
  • Gilla
Baoa
  • Laddar…
Går det enkelt att byta till rostfria?
 
B Baoa skrev:
Går det enkelt att byta till rostfria?
Inget är omöjligt, bara att då måste nog poolen tömmas ner till min ca 50 cm under inloppet. Linern måste vikas ner och då måste den lossas i överkant hela vägen och kanske på tvärväggar med. Svårt annars att få ner linern så att ett byte kan ske. Mycket jobb är det och linern kanske blir skrynklig vid återmontering. Så mitt råd är att gilla läget och inte försöka byta inloppen. Har inlopp själv, men lekablock och dom står ut en halv cm med en lite bula på, men bryr mig inte, det är vad det är.
 
  • Gilla
Baoa
  • Laddar…
Tack för ditt utförliga svar 😎
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.