Hej
Ska börja renovera minstingens rum. Ska in med en fönstersmygspot i detta fönster, vill helst undvika att måsta regla ner innertaket för att dra elen. Hur hade ni gjort? Denna.vägg ska det på rotgips samt att eluttagen ska bytas till nya dito. Fönsterutsikt med snö, barnrum redo för renovering med radiator och eluttag, leksaker på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En dostrafo bakom ett av uttagen sen massa doshål i väggen och fiska fram en slang från uttaget till där du ska ha spotten.
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
Vill kunna tända-släcka den. Men att dra en flexslang så som du skriver var ju fiffigt(y)
 
Trådlös brytare till dostrafo/dimmern. Alternativt tråda fram en tändtråd ner till uttaget.
 
I Intresserad22 skrev:
Trådlös brytare till dostrafo/dimmern. Alternativt tråda fram en tändtråd ner till uttaget.
Har tillverkat smygen nu med en hide-a-lite smart core: Nygjord smyg vid ett fönster med vy över vinterlandskap, bredvid parkerade verktyg och ett element.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Problemet blir vart jag ska placera drivern och wiser dimmerpucken. Bägge dessa ryms inte bakom uttaget. Frågan är om det blir knepigt att sätta en rotdosa till höger om fönstret, jag har ju brytaren till takbelysningen till höger om dörren in, hade ju velat ha alla på/av samlat där..
 
T trojlee skrev:
Har tillverkat smygen nu med en hide-a-lite smart core:[bild]
Problemet blir vart jag ska placera drivern och wiser dimmerpucken. Bägge dessa ryms inte bakom uttaget. Frågan är om det blir knepigt att sätta en rotdosa till höger om fönstret, jag har ju brytaren till takbelysningen till höger om dörren in, hade ju velat ha alla på/av samlat där..
Fräs ett spår i väggen och lägg in en slang till dosan så har du löst det
 
Tråda en tråd från knappen hela vägen ner i uttaget. Sätt en rotdosa precis bredvid uttaget. Finns rotdosor med en "pung" om du vill ha extra plats. Antingen sätter du bara ett lock över den nya dosan eller ett extra eluttag. Eller kanske ett usbuttag?
 
Spårat upp för att sätta en dosa ovanför fönstret(lamp-kontakt) och en dosa bredvid fönstret till drivern för fönstersmug spotten. Satte en pung-dosa där men har ganska tjock spontad panel i väggen så den hamnar en bit in, gör det något?
Spårad öppning i vägg för installation av orange elektrisk dosa ovanför ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är ju inte mer än att du kan använda påbyggnadsringar för att komma i liv med väggskivan. Se till att du hittar rätt diameter på dem bara.

Svart påbyggnadsring för väggskiva med synliga fästpunkter.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Det är ju inte mer än att du kan använda påbyggnadsringar för att komma i liv med väggskivan. Se till att du hittar rätt diameter på dem bara.

[bild]
Elektrisk dosa i vägg med synliga ledningar och utrymme för att rymma dosdriver och switch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hade perfekta förhöjningsringar(y), nu till nästa sak. Ska rymma en hide-a-lite dosdriver till spoten i denna dosa. Vill även få plats med en wiser switch (astro funktion)och då ryms de inte...ska jag sätta en 22mm förhöjningsram eller borra in en till dosa bredvid?:thinking:
 
Varför inte en plejd led10 som både kan styra sporten och ha astrour i en och samma puck?
 
  • Gilla
CarlC89
  • Laddar…
Jag har testat wiser ett tag hemma. Tröttnade på skiten ganska fort och kasserade. Satsa på Plejd istället.
 
macgunde macgunde skrev:
Varför inte en plejd led10 som både kan styra sporten och ha astrour i en och samma puck?
Fasen den såg ju toppen ut, måste nog beställa en sådan. Surt bara när jag har wiser och driver:crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.