Efter ha varit bortresta en vecka kom vi hem till frusna rör. Vi har uppvärmd krypgrund där inkommande vatten och vattenmätare sitter, där har det varit 4 plusgrader hela veckan.

Har även frostskydd på inkommande vatten, men misstänker den slingan/termostaten är boven. Läser manualen nu där grön Lampa indikerar att den är på, men röd Lampa att den värmer. Min lyser grön oavsett vad jag vrider den på.

Har nu ställt den på +50 och ska se om det ger någon effekt.
Någon som vet vad jag kan göra för att felsöka termostaten/slingan för att försöka få fart i den för att tina upp?

Ska kontanta vvs jour imorgonbitti.
 
  • Termostat med indikatorer för temperaturinställning, kylning, uppvärmning och systemstatus (på/av).
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenrör med ventiler och isolering, elektriska kablar, oordnad installation mot betongvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Prova koppla i sladden kanske funkar.
Termostaten kanske är nog till uppvärmning av krypgrunden!
 
  • Gilla
htpod
  • Laddar…
Efter ha öppnat upp verkar det inte ens vara någon slinga inkopplad.. Bara sensorn
 
  • Elektrisk anordning, märkningsetikett, ledningar, kopplingsschema, CE-märkt, "devireg 610", vit plast, teknisk utrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektronisk anordning med kretskort, kablar och anslutningar, monterat på vägg, tekniskt installationsarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gah! Det bidde visst för dyrt för förra ägaren :(
 
Kan det vara så att slingan är kopplad på sensorn, så den ska vara på konstant?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.