P
Hej!
Har en stuga där plintgrunden är inklädd med eternitskivor. Eftersom det lossnat några mindre flisor/skivor så känner jag att det kanske är läge att byta ut detta mot något annat. Är det någon som vet vad det kostar att ta ner eterniskivor från grund (sanering)? Och lämpligt material att ersätta skivorna med? Jag gissar att det egentligen ska vara öppet runt grunden men jag vet inte om det är ett alternativ i detta fall.
 
P maggan77 skrev:
Hej!
Har en stuga där plintgrunden är inklädd med eternitskivor. Eftersom det lossnat några mindre flisor/skivor så känner jag att det kanske är läge att byta ut detta mot något annat. Är det någon som vet vad det kostar att ta ner eterniskivor från grund (sanering)? Och lämpligt material att ersätta skivorna med? Jag gissar att det egentligen ska vara öppet runt grunden men jag vet inte om det är ett alternativ i detta fall.
Tror inte det är så farligt som man kan tänka sig. Vi rev ett stort eternittak för några år sedan. Gick på 20 k. Då tog de hand om allt.
 
  • Gilla
Pelle8787
  • Laddar…
Låt de vara, bättre skivor finns inte.
Du kan måla de om du är orolig (vilket du inte behöver vara)
Men då är de inte undehållsfria längre.
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
P
J jMartinV skrev:
Tror inte det är så farligt som man kan tänka sig. Vi rev ett stort eternittak för några år sedan. Gick på 20 k. Då tog de hand om allt.
Låter bra, då kanske man kommer undan med ett ok pris om det bara gäller grund där man slipper klättra på stege och kan plocka skivorna från marken. Huset är ganska litet dessutom.
 
Skruva lös skivorna själva och packa dom i plast, lämnas på åvc eller sopstation mot liten avgift. Det är inte kärnavfall vi pratar om och det är även utomhus, ingen risk.
 
  • Gilla
Susanne22
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.