Hej,

Denna hängränna är mot uterummet, kan man ha hängrännan såhär med ett stop? Vill gärna ha kvar det som det är men behövs det någon plåt över (under pannan) som styr mot två håll 1. takpappen 2. Hängrännan..... ?

Tips på hur man kan lösa denna konstruktion.

(Ska sägas att det finns hängränna längst fram i uterummet, men jag kopplar helst inte ihop allt om det inte är ett måste...)
 
  • Tak med betongpannor, skadat hörn, regnränna, fastsättning, möjlig vatteninträngningspunkt, underhållsbehov, fastighetens yttre detalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betongpannor på ett tak, takfot och hängränna, blå himmel, antydan till flaggstång med svensk flagga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade nog haft det precis som du har nu.
 
Tänkte mest på glipan som är mellan hängrännan och fotplåten men det kanske funkar ändå?
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Du kan ju tex popnita dit en lite bredare plåt som lappar över till rännan, men vad är det värsta som kan hända? Det droppar lite mellan plåtarna.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
qwerasdfzxcv qwerasdfzxcv skrev:
Hej,

Denna hängränna är mot uterummet, kan man ha hängrännan såhär med ett stop? Vill gärna ha kvar det som det är men behövs det någon plåt över (under pannan) som styr mot två håll 1. takpappen 2. Hängrännan..... ?

Tips på hur man kan lösa denna konstruktion.

(Ska sägas att det finns hängränna längst fram i uterummet, men jag kopplar helst inte ihop allt om det inte är ett måste...)
Borde väl inte vara några problem som det är, men kolla n'är det regnar så ev dropp mellan inte hamnar väldigt olämpligt under.
annars är det väl en förlängning av plåten så den går över rännan som gäller...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.