Hej, vi har (hyfsat nyss) blivit husägare och jag tänkte idag lufta element för första gången då hela övervåningen är kall. 4 radiatorer totalt på övervåning som är mer eller mindre iskalla. På bottenvåningen har vi 6st som alla blir någorlunda ljumna samt 3st i källaren som även de är ljumna.
När jag skruvade ut luftventilen på de fyra på övervåningen kom det en del luft i några min och sedan inget vatten. Tror mig ha läst till att trycket är dåligt och att jag kan behöva fylla på någonstans.
Lilla problemet är bara att jag har ingen aning om var och hur. Lägger in lite bilder om någon har en aning? Läser jag av rätt att jag just nu har ca 0,15bar i det slutna värmesystemet? Vart borde jag ligga?
Stort tack om någon har en lösning! :)Visa bilaga 569273Visa bilaga 569274Visa bilaga 569275Visa bilaga 569273Visa bilaga 569274Visa bilaga 569275Visa bilaga 569273Visa bilaga 569274
 
  • Värmesystem med kopparledningar, manometer visar lågt tryck, expansionskärl och ventiler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En expansionskärl och mätare som visar lågt tryck i ett hemvärmesystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmesystem med kopparledningar, en cirkulationspump och en mätare som visar lågt vattentryck i en källare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Det bör ligga runt1 bar och på bilden har jag ringat in påfyllningsventilen på värmesystemet
 
  • Påfyllningsventil på värmesystem markerad med rött på en bild av kopparledningar och rörinstallationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
V Vector skrev:
Det bör ligga runt1 bar och på bilden har jag ringat in påfyllningsventilen på värmesystemet
V Vector skrev:
Det bör ligga runt1 bar och på bilden har jag ringat in påfyllningsventilen på värmesystemet
Wow! Nu funkar det ju! :D Stort tack för svar!
 
  • Gilla
Vector
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.