Hej,

Nu kommer en dum fråga som jag gissar det inte finns enkel fråga på men som man kanske kan få tips att felsöka. Jag märkte inatt att efter backspolningen gått så fanns inget vatten i någon kram. Jag har inte sett detta problem tidigare så frågan är vad som kan ha hänt och beroende på det hur lösa problemet. Min fru nämnde dock att hon sett amma problem häromdagen men senare på morgonen var det vatten igen.

Tacksam för tips då vi förmodligen behöver filtret pga mangan.
 
För låg tillrinning i brunnen, har pumpen tappat tryck under spolningen och stängt av sig. Hände oss på landet när ställt in för täta spol cykler
 
T topmount skrev:
För låg tillrinning i brunnen, har pumpen tappat tryck under spolningen och stängt av sig. Hände oss på landet när ställt in för täta spol cykler
Jag gissar spontant för låg tillrinning. Då det fungerar på morgonen igen borde det väl inte vara att pump stängt av sig? Tryck kan den givetvis tappa men där är frågan varför? Spolar ju varje dag, det går på automatik.
 
När du backspolar kan ju spolningen stjäla tryck, det är ju därför man gör det när man normalt sett inte tappar. Vår pump stänger iallafall av sig om den inte får vatten. Backspolar ni varje natt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.