Har två element jag inte lyckas få någon värme i. Båda har det varit till och från med ett tag. Har luftat, motionerat termostat, dragit in och ut "piggen", samt rensat bakom piggen. Har hört att man kan göra något med den nedre delen av elementet (se bilder) men lyckas inte förstå vad.

Någon som har tips på några sista saker jag kan testa innan jag blir tvungen att tömma systemet på vatten och spola elementen?
 
  • Nederdel av ett vitmålat element med synliga röranslutningar och tecken på korrosion nära golvlisten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett radiatorventilhuvud med synlig termostatspigg, tecken på korrosion och färgrester.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nedre delen av ett radiator med synliga anslutningsrör och termostatventil i ett hörn mot en vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle prova att försiktigt skruva bort packboxen på termostatventilen och om insatsen lossnar och släpper förbi värmevatten då jag misstänker att det är felet. Piggen ska fjädra ut och inte behöva dras ut.
 
J Josth skrev:
Jag skulle prova att försiktigt skruva bort packboxen på termostatventilen och om insatsen lossnar och släpper förbi värmevatten då jag misstänker att det är felet. Piggen ska fjädra ut och inte behöva dras ut.
Om jag skruvar bort packboxen från termostatventilen. Är det smuts som blockerar varmvattnet eller vad är det jag ska kolla efter?
 
Vad kan man göra här? Nån bekant så att jag skulle kolla på denna men vet inte riktigt vad. Har testat göra som du sa men blev ingen skillnad
 
  • Närbild av en rördel med koppling och vit tätning, ser lite sliten ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Anslutningspunkt för radiator med synliga rör och ventil mot en vägg och kakelgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.