Hej!
Jag köpte en Worx WG796E i höstas.
Jag har vinterförvarar den och tog ut den nu men när jag petar in kontakten i väggen så får laddaren ingen ström.
Lysdioden tänds inte..!
Ngn idé?
Med vänlig hälsning,
Patrick Ericsson
 
Du är säker på att det är kräm i vägguttaget?
Har du en diod på själva ac adaptern? Är det den som inte lyser eller är det dioden på laddningsstationen? Om det är det senare kontrollera att skarven på strömkabeln är ordentligt ihopsatt och åtskruvad. Ta även isär den och se så att det ser ok ut utan ärg osv.
 
qsecofr skrev:
Du är säker på att det är kräm i vägguttaget?
Har du en diod på själva ac adaptern? Är det den som inte lyser eller är det dioden på laddningsstationen? Om det är det senare kontrollera att skarven på strömkabeln är ordentligt ihopsatt och åtskruvad. Ta även isär den och se så att det ser ok ut utan ärg osv.
Hej!
Tack för ditt engagemang!
Kräm i väggen: Ja! (Testat även annat uttag)
Ingen diod på AC adaptern, tyvärr...
Jag har pejlat att skarven mellan strömdelen och adaptern ser bra ut, även tagit isär och satt tillbaka...
Jag tror iofs att felet ligger däromkring, dvs adaptern, in i adaptern, ut från adaptern...
...och grejerna har bara legat i ett garage över vintern...corny..!
 
Har du en multimeter så mät om du får ström ut ur adaptern, det skall vara lite drygt 30v. Har du kopplat in slingan i laddningsstationen? Vet inte riktigt hur den reagerar utan slinga, men det borde väl lysa rött då antar jag. Eller om den nu skall blinka vid problem med slingan
 
qsecofr skrev:
Har du en multimeter så mät om du får ström ut ur adaptern, det skall vara lite drygt 30v. Har du kopplat in slingan i laddningsstationen? Vet inte riktigt hur den reagerar utan slinga, men det borde väl lysa rött då antar jag. Eller om den nu skall blinka vid problem med slingan
Hej!
Tack igen!
Någon sådan pryl har jag inte och om jag hade det hade jag inte vetat hur man gjorde...
;)
Det blir att ringa "supporten" på måndag...
Att gå iväg till den tunga, i allt genomkompetenta och hjälpsamma trädgårdsbutiken, Ica Maxi, är nog ingen idé...
:confused:
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.