Hej allesammans!

Jag har ett litet problem som jag skulle behöva hjälp med. När vi byggde vårt hus så vägrade entrep. att lägga in avlopp i vårt garage (jag vet om detta med avskiljare mm...). Under denna vinter har det blivit en del snösmältning från bilen som inte har någonstans att ta vägen... Dessutom är golvfallet mot väggen på några ställen. Garaget är isolerat och jag vill kunna köra in bilen på vintern utan att sparka av snö/is som samlats i bl.a. hjulhusen innan jag kör in i garaget.

Min fråga är hur jag enklast ordnar något typ av avlopp eller liknande i efterhand??? Bila upp golvet och dra ut ledning till dagvattnet??? Bila upp golvet och lägga ner en hink lr ngt som kan tas upp och tömmas??? Självklart måste golvet vägas av också.

/Pierre
 
Hej.

Både och.:)

Hinken är ju ingen kul lösning vid eventuell försäljning men mycket billigare för dig.:p

Dra den till dagvattnet, med en oljeavskiljare är ju det korrekta.

Med tanke på att du måste väga av golvet kan det ju vara värt att göra det på riktigt med en gång.
 
  • Gilla
Anna83
  • Laddar…
Om du inte vill/vågar gå på dagvattnet så kanske du kan gräva en liten stenkista? Utan avskiljare så är det väl inte värre än att spola av bilen på uppfarten, så länge den står på en grusbädd vill säga.
 
Om du kan nöja dig med att bara bli av med vattnet, sågar du med vinkelslip en remsa som du hugger snabbt bort. Montera på en tunn brun utan lås för 30mm rör och led bort vattnet ut från garaget via väggens nedre kant. Om du höggtryckstvättar golvet, kan du fylla på med vanl betong för att skapa fall.
.
 
  • Gilla
Anna83
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.