Byter vindskivor på huset. I de gamla vindskivorna var den ingående telekabeln fäst i en märklig krok. Lyckades nysta upp den innan jag kom på att jag borde ta en bild för att komma ihåg hur den skulle sitta. Någon som kan hjälpa mig eller finns det någon modernare lösning. Så bild på en riktigt lindad telekabel eller ett namn på en modernare lösning välkomnas.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ahab skrev:
Byter vindskivor på huset. I de gamla vindskivorna var den ingående telekabeln fäst i en märklig krok. Lyckades nysta upp den innan jag kom på att jag borde ta en bild för att komma ihåg hur den skulle sitta. Någon som kan hjälpa mig eller finns det någon modernare lösning. Så bild på en riktigt lindad telekabel eller ett namn på en modernare lösning välkomnas.
[bild]
Nånting i bakhuvudet säger att det kan heta "hank", "spännhank", "hankkrok" eller nått sånt.
Sen hur man virade den kommer jag inte ihåg men det fanns varianter där telefonledningen hade/hade inte en bärlina. När det fanns bärlina virade man bärlina och ledningen hade man skilt en bit för att den inte skulle belastas. "linjebyggnad, Framåt"
 
Såhär är den lindad hos mig. uploadfromtaptalk1407826221878.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
uploadfromtaptalk1407826232047.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.