Förut skickades alltid ett mail när det skrevs i en tråd man varit aktiv i. Sedan en tid tillbaka har jag noterat att det inte längre dyker upp sådana mail.

Har denna fuktion upphört?
 
Om du klickar på prenumerationer längst upp till höger och sedan scrollar ner, där har du en rullgardinsmeny längst ner till höger "Valda ämnen:" som du kan göra inställningar om detta.
ps markera de ämnen först i checkboxen till höger som du vill att de nya inställningarna under "Valda ämnen:" ska gälla ds
 
Redigerat:
Funktionen finns kvar. Du har PM
 
morsan skrev:
Funktionen finns kvar. Du har PM
too late :)
 
Hmm... problemet berodde på att gmail helt plötsligt har börjat klassa alla mail från byggahus.se som spam.
 
eviljava skrev:
Hmm... problemet berodde på att gmail helt plötsligt har börjat klassa alla mail från byggahus.se som spam.
Upptäckte precis samma sak.
 
För oss funkar det. 1) Kan ni se när ni senast fick ett prenumerationsmail? Sök i er inkorg efter "Det har kommit ett svar på". 2) Dyker "Det har kommit ett svar på"-mail upp i Skräppost-mappen i gmail efter detta datum?
 
Alla mail från byggahus.se hamnade helt plötsligt i spam-katalogen i gmail. Jag gick in och markerade avsändaren som betrodd (ej skräppost) och då hamnade de i inkorgen igen. Så nu fungerar det fint.

Förmodligen har gmail taggat byggahus.se som spam-avsändare i sitt filter?

Nu gissar jag bara, men en tänkbar anledning kan vara att vissa medlemmar har markerat dessa mail som skräppost för att slippa få dem i sin inkorg.

När tillräckligt många har markerat dessa mail som skräppost anser väl spam-mjukvaran att detta helt enkelt måste vara spam och då läggs avsändaren in i filtret. Det är min teori iaf. :)

Det korrekta sättet hade kanske varit att göra inställningen under "Inställningar" här på byggahus.se, om man nu inte vill ha dessa mail. Men det är ju lite krångligare än att bara trycka på en knapp när man är inloggad på gmail.
 
Jag har också lite problem, jag har inte fått några email om nya inlägg i bevakade trådar sedan i onsdags, jag har min email via one.com och har deras spamfilter avstängt, men virusfilter igång, någon annan som har problem via one.com?
 
Jag gick faktiskt hit av precis samma anledning, att jag börjat missa diskussioner jag är med i under några dagar då jag inte fått mail om att något skett i dessa, men sen när jag loggar in ändå ser jag att det skett en väldig massa i nämnda trådar.

Istället får jag däremot väldigt ofta dubletter i mailen när det väl kommer ett mail om något inlägg. Väldigt skumt...
 
Jag började precis få email igen, så det verkar som Per har löst problemet nu, tackar :)
 
I onsdags förra veckan (den 7 september) flyttade vi domännamnet från FSdata till en ny leverantör. Efter det verkar det som om påminnelsemailen inte kommit fram. Nu när vi ändrade "SPF txt-pekaren" så verkar det funka igen.
 
Tidpunkten verkar stämma väl överens med när jag började reagera på att jag saknade mail som borde ha kommit. Tack för det Per :)
 
Efter att ni flyttade domänen så får jag inga mail, mina prenumerationer är inställda på att jag ska få mail så fort det händer något i trådarna men inget dyker upp. Har hotmail och inga mail har hamnat bland skräpposten.
 
+1 på ovanstående.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.