På vår inglasade balkong tänkte jag ha en terrassvärmare, helst av typen som hänger från taket som en lampa för kyliga kvällar.

Köpte en för några veckor sedan för att testa, problemet är att den ger ljus nästan i nivå med en taklampa och det var inte tanken.

Som jag minns det från förr så gav dom inte större ljus att tala om, antar att man bytt till en mer energieffektiv teknik som ger ljus som bieffekt.

Men vad skall man leta efter om man vill ha värme men inte massa ljus?
 
Att ha infravärmare i taket är ganska värdelöst, hett om huvudet och kallt om tårna. Golvstående värmer mycket bättre och kan flyttas runt efter behov.
 
  • Arg
Veronica.
  • Laddar…
Tack för tipset.

Men jag vill fortfarande ha svar på vilken typ av värmare man skall leta efter när man vill har värme men inte ljus.
 
R
M Mat_tias skrev:
Tack för tipset.

Men jag vill fortfarande ha svar på vilken typ av värmare man skall leta efter när man vill har värme men inte ljus.
Har du ens sökt efter "infravärmare utan ljus" (typ din tråd-rubrik)? Jag fick upp flera stycken som ska avge värme men inte ljus när jag gjorde det.
 
Veronica.
M Mat_tias skrev:
Tack för tipset.

Men jag vill fortfarande ha svar på vilken typ av värmare man skall leta efter när man vill har värme men inte ljus.
Helt vanliga infravärmare, antingen bokstav eller klassiska. Finns ju drösvis av de.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.