Tjena herrar och damer!!

Vart med här på forumet en tid nu som förberedande för huset som jag bara väntat på det senaste året.. Nu har äntligen mormor fått tag på en lägenhet och kommer då lämna huset dom bott i sen -56 och en ny generation (jag) kommer ta över...
Huset kommer att renoveras inomhus och allt kommer att gå att följa eftersom jag leker hobbyfotograf på fritiden så ALLT kommer att dokumenteras...

Men jag kommer följa allt annat på forumet för tips och trix när man har lite över :p

Ha en go söndagskväll =)

//Anders
 
  • IMG_0959.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska bli kul att följa! Vad har du för planer för huset?

/Chris
 
Jadu, den listan är lång.. Men det som måste göras först och främst är köket som är från slutet -70 början -80.. så det ska få ett ansiktslyft i gammal stil och kompletteras med en smalspis (viking 30) så man kan börja använda skorsten lite också eftersom det är bergvärme i kåken och skorsten används som självdragsventilation... Sen är det övervåningen som ska kompletteras med en liten toalett.. Det ska bli ett sovrum där uppe och sen ska rummet innanför balkonen man ser på bild förvandlas till kontor... Så planer finns det gott om annars hade man ju inte haft ngt att göra. Men allt ska inte göras direkt.. Är bara köket som ska göras ganska snart, resten får jag känna lite på medans jag bor där..

//Anders
 
Ska bli kul att följa :)
Tänk på att sådana här projekt har en tendens att växa ;)
 
Ja det har det redan gjort, iaf i teorin.. Så allt är nerskrivet... Men har som krav att jag måste bli klar med ett projekt innan jag börjar med nästa.. Ska börja med en liten förlängning på parkeringen så man inte behöver ha så stor renoveringskostnader det första man gör :)
 
Ser ju fräscht ut på bilden annars är det en god idé att börja med taket och sen grunden (speciellt om man har källare) så man inte gör nåt på insidan som sen måste rivas för att det läcker in vatten nånstans. Det är heller ingen nackdel att ha ett ordentligt garage, både för att lagra material i och för att göra vissa arbeten som skräpar eller luktar etc.
 
Taket gjorde förra sommaren så det slipper jag iaf :) det är väl isf dräneringen som gjordes för ca 20 år sedan som behöver ses över, men ska inte göra ngra renoveringar i källaren förän jag konstaterat att dräneringen är ok eller gjort om den... Ja stort garage finns det samt ett svarvrum med tillhörande svarv och övriga träarbetsverktyg :) men som sagt, en sak i taget!
 
Skriver en rad här så jag lättare hittar tillbaks, tänker du ha källaren uppvärmd tror jag det är en bra ide att kolla på isodrän till dräneringen, låter bra i teorin att det ska isolera med :)
En sak i taget är vettigt, vet själv hur många småprojekt jag har påbörjade sen tidigare som inte blir färdigt på vettig tid !
 
Ska bli mycket intressant att följa ditt arbete! Är jäkligt skoj med hus även om det tar sin tid och sin andel av kontot =)
 
Ska bli spännande att följa! En sak i taget är en bra utgångspunkt! Jag försöker med det också men det är lätt att de man gör på ett ställe påverkar ett annat och sen utan att man planerat det så står man med påbörjade jobb lite här å där ;) men som sagt, fokus på en sak i taget kommer man långt på!
 
Vadå en sak i taget???.....förstår inte frågan..... :D
 
Det går ju inte bara göra en sak itaget. Man blir ju effektivare om man har lite simultan förmåga och jobbar på 5-6 projekt samtidigt ;)
 
Efter ett år nu så har man ändå kommit en bit på vägen, dock har jag hållt uppdateringen på annat håll men allt är dokumentaret.. Sovrum, Klädkammare, Tvättstuga och vardagsrum är nu renoverat och otroligt nöjd med resultatet..

Köket har jag väntat med för att känna av lite vart jag vill ha saker och ting och det börjar ordna upp sig men fortfarande flyttar man runt saker på ritningarna ;)

http://gustendidit.se/Gusten/GOR_DE...Poster/2013/9/8_Renovering_av_tvattstuga.html

http://gustendidit.se/Gusten/GOR_DET_SJALV_OM_DU_HAR_TRAKIGT/Poster/2012/6/1_Renovering.html

http://gustendidit.se/Gusten/GOR_DET_SJALV_OM_DU_HAR_TRAKIGT/Poster/2013/9/11_Kladkallare.html
 
  • Gilla
Aesha
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.