Nu som har varit med ett ta och ägt fritidshus, finns det några guldgruvor i deklarationen man ska tänka på... finns det pengar att spara tro ? Vad har ni för tips på avdrag ?

/ Inte snål, men ekonomisk =)
 
Vad kul att se att nån mer tänker som en själv :)
Synd bara att det ännu inte inkommit några bra tips ännu, som man kunde ta del av.
Möjligen beror det på att det inte finns så många avdrag att göra, med ett enkelt fritidshus.
Själv har jag försökt att tänka lite på taxeringspoängen lite när jag byggt och ex. satt i 2 i stället för 3 glasfönster i sommarstugan. Matta i stället för kakel i badrummet etc.
Sedan får man kolla det föreslagna taxeringsvärdet noga så inte tärningarna slagits helt fel.
Att ha fastigheten klassad som obebyggd tomt kan också som bekant bli ganska dyrt.
Nån som har bättre tips?
 
Undra om man får dra av för dubbelt boende ---
 
FLOHK skrev:
Undra om man får dra av för dubbelt boende ---
Kanske om du får nytt jobb i närheten av fritidshuset ;)
 
Friskvård då... =)
 
Det blir nog mera en förmånsbeskattning av tillgång till fritidshus med "friskvård" :)
Det enda jag kan se är nyttjande av ROT-avdrag, utifrån ett vanligt fritidshus som t.ex. inte är en skogsfastighet. Har du ett fritidshus som finns på en fastighet som ger någon form av intäkt blir läget annorlunda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.