Har ett par nära bekanta som flyttar in i sitt första hus om en månad som är i 25-30 års åldern, inga barn.

vill ge dom en riktigt praktisk inflyttningspresent, men lite humor får det gärna innehålla.

huset kräver renoveringsbehov och dom har ingen erfarenhet av snickeri och husreparationer rent allmänt men mekanik fixar dom..

trädgårdsprylar går bort.

kom med tips =)
 
Första hjälpen låda.

Samt en flaska sprit.
 
Sladdvinda, flera stycken.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Byggahus
 
Ofta i en flytt så försvinner av någon anledning bestick :) en påse med engångsgallrikar, plast kniv-gaffel o skedar hade jag uppskattat.
Sedan en kalas grej. Momentlåda med diverse skruv och plugg. Alltid bra för att montera lite hyllor o tavlor de första veckorna.
På äntligen hemma hade de ett tips, hammare som var pimpad med glitter :) till kvinnan förslagsvis.
 
kickassford skrev:
Har ett par nära bekanta som flyttar in i sitt första hus om en månad som är i 25-30 års åldern, inga barn.

vill ge dom en riktigt praktisk inflyttningspresent, men lite humor får det gärna innehålla.

huset kräver renoveringsbehov och dom har ingen erfarenhet av snickeri och husreparationer rent allmänt men mekanik fixar dom..

trädgårdsprylar går bort.

kom med tips =)
Går det att få fram ett "presentkort" till Arga Snickaren :D
 
Antidepp piller kanske.
 
haha bra tips allihopa, kökgeråd har dom fått massor av sen tidigare, sladdvindor, verktyg, skruv & plugg har dom också. första hjälpen låda är iofs inte dumt men kanske inte så kul att ge bort.

anti-depp pillren behåller jag nog för mig själv isåfall :D

ett Arga Snickaren presentkort hade varit ultimat :p dessvärre tror jag det blir svårt.
nej men seriöst så är dom väldigt intresserade att lära sig det här med hus så det ska nog bli bra så småningom, så vi ska nog vara lite försiktig med spriten :p
 
Redigerat:
kickassford skrev:
så vi ska nog vara lite försiktig med spriten :p
Det var mest tänkt till för att kunna dränka sorgerna när de inser hur mkt det är som ska göras när man har hus:)
 
Beror på prisnivån självklart men en uppskattad present brukar vara en vettig grill. Jag har gett bort weber one touch premium till vänner som flyttat ihop eller hemifrån. Kostar kanske 17-1800 kr och är uppskattat av de flesta. Oftast nästan än mer uppskattat efter 2-3 år när man ser hur mycket bättre de är än billiga klotgrillar. Vill man vara riktigt snäll köper man en grillbok, några bra grillredskap (tång, spade, gaffel) och en skorstendständare.

Är de sådana att de skulle uppskatta det kan en GDS bok om husunderhåll vara en bra present. Även om det inte är någon favorittidning för mig så kan en prenumeration på GDS vara vettigt.

En vanlig hotellhelg kan vara en bra present, perfekt när de är lite less på att vara hemma ;)
 
kinglolle: det var ett bra tips faktiskt. och jag håller med dig om dessa billiga klotgrillar. rena skräpet.
 
Brandsläckare? Det finns ju snygga designade nu också.
Väldigt bra grej att ha, som man kanske inte tänker själv på att köpa. Inte så mycket humor dock.
 
Inflyytningspresent som är praktiskt med humor: Gå ihop alla bekanta och köp, till synes oberoende av varandra, en bal toalettpapper till dem.
 
Troberg: Haha ja.. det var inte dumt det, toalettpapper kan man aldrig få för mycket av :p
 
Troberg skrev:
Inflyytningspresent som är praktiskt med humor: Gå ihop alla bekanta och köp, till synes oberoende av varandra, en bal toalettpapper till dem.
Nån kan komplettera genom att köpa ett ex av "Tusen och en natt", eller i alla fall ett utdrag med berättelsen om Ali Baba och de 40 rövarna.
 
  • Gilla
Miss_Spyro
  • Laddar…
Göran.W
Gå ihop några och köp en lastbil med singel eller jord vilket som nu behövs och tippa den på uppfarten och stick ner är skyffel i högen.
Det är något man aldrig glömer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.