I det hus vi ska bygga ingick det en liten tvättbänk bredvid tvättmaskinen men jag tänkte välja bort den. Huvudsyftet är att få en bänk som täcker hela utrymmet och ställa tvättmaskinen under bänken. Dessutom är rostfritt lite "kallt" att stå och vika tvätt vid så jag skulle vilja ha en laminatbänk istället. Men jag hittar ingen tvättho som man skulle kunna fälla in i bänken. Diskhoar som finns verkar väldigt grunda att ha i tvättstugan. Är det någon som har tips på var man kan hitta något lämpligt eller har andra förslag?
 
  • Gilla
Valnöt
  • Laddar…
När vi gjorde tvättstugan tog vi billigast möjliga till bänken och jag är jättenöjd. Hittade en laminatskiva på Ikeas fyndhörna, köpte till deras billigaste diskho Emsen och 2st 40-skåp Ärlig. Detta blev ca 1400:- och då fick tvättmaskinen rum under bänken oxå.

Men som sagt, hon är ju väldigt grund jämfört med dom traditionella i tvättstugan, men mig stör det inte. Huvudsaken för mig är att det finns rinnande vatten!
 
  • 21724_PE106727_S4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 21811_PE097849_S4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Franke har en djup ho som vi hade tänkt ha i tvättstugan. Den heter 59 071 INB. Kostar ca 1800 kr. (Se bild)

Men när vi skulle köpa den här var den slut och vi ville få tvättstugan klar så vi köpte en på IKEA i stället. En Emsen, 80 cm bred, inte lika djup.
 
  • 59071INB.jpg
Tack så mycket för svaren!

Precis vad jag letat efter. :)

/Zelda
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.